|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Å være vegetarianer er vanskelig …............
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09 Sist redigert av Trulte : 31-03-15 kl 17:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Å være vegetarianer er vanskelig....Så det du sier er at om folk ønsker å ta på seg ansvaret og gjør det samvittighetsfullt, så vil du likevel ikke la dem? I så fall skjønner jeg jo at de blir litt snurte, det er jo det samme som å si at du ikke stoler på dem.
![]() |
![]() |
#3 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Å være vegetarianer er vanskelig....
Da skjønner jeg godt at det er vanskelig å være vegetarianer, altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …Det kan jo vere av nysgjerrighet dei spør? Eg hadde sikkert gjort det. Eg har ei venninne som er allergisk mot det meste, og det eg er glad for, er at ho hadde den tilliten til meg at eg får lage mat til ho (det blir sikkert både tørt og kjedeleg, men likevel) når dei kjem på besøk hit. Og det er på det nivået at kniven ikkje kan ha vore nær brød f eks før han vert nytta til noko ho skal ete.
![]() |
#6 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …Jeg forstår veldig godt at folk som ikke er kjent med veganisme oppfatter det som noe rigid og firkantet. Det er jo unektelig ikke helt A4, og det kan man jo like godt erkjenne først som sist.
![]() |
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …I HI syns jeg du virker i overkant vanskelig. Jeg ville følt det snålt om jeg var på tur med noen som ikke ønsket å delta i felleskapet et måltid er, og ikke stolte på at jeg kunne håndtere at de var veggiser.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …
Jeg er enig i alt dette.
![]() |
![]() |
#10 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …Enig i at det er uhøflig og respektløst. At det er uvant for folk kan jeg godt forstå, da.
![]() |
#11 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …Jeg er på linje med Tallulah kjenner jeg.
![]() |
#12 |
Søkende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …Skjønner ikke problemet. Ta med egen mat hvis du føler for det. Eller vi kan stå på kjøkkenet å lage sammen. Snurt er det siste jeg hadde blitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
maler
|
![]() Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …Jeg synes det er rart du ser på en situasjon hvor du deler mat og kjøkken med andre som noe du kan ha full kontroll på. Jeg kjenner flere vegetarianere, og ingen er i nærheten av det kontrollbehovet der. Jeg synes vel at voksne med annerledes kosthold har et ansvar for å få samarbeidet til å gå fint, da må man til en viss grad stole på vennene sine. Du kan forvente respekt og at folk gjør så godt de kan, men ikke respekt for at du ikke vil stole på andre.
![]() |
#14 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …Folk er respektløse både ovenfor de som er avholds og noen mot allergikere.
![]() |
#15 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …Jeg har nok vært heldig, for jeg har sjelden opplevd noe sånt som veganer. Jeg kuttet ut alt animalsk (alt!) over natta for over 4 år siden, noen ble jo selvsagt helt sjokkerte men de fleste godtok det uten å mukke og jeg opplevde lite negativt. Noen er jo nysgjerrige og vil diskutere, det er helt greit. Men jeg er en person som IKKE godtar dritt overhodet, og det ser nok de fleste. Jeg er 100 % sikker i min sak og godtar ikke at folk kjører over meg. Tror faktisk det har mye å si for hva man opplever. Man vil jo behandles som man lar seg behandle (nå snakker jeg ikke om deg Trulte, nå blir jeg litt mer generell i uttalelsene).
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer. Sist redigert av Dixie Diner : 28-03-15 kl 14:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …Jeg ville nok spurt "hvorfor er det et problem for deg at jeg vil gjøre det slik?"
![]() |
#17 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …Jeg kjenner ingen vegetarianere som gir inntrykk av å være så rigid som det du beskriver i HI, så jeg er nok blant dem som ville stusset over kontrollbehovet ditt. Det du beskriver er mer i tråd med det jeg forbinder med cøliaki eller alvorlig matallergi, og det er jeg ikke vant til at folk krever i andre sammenhenger. Jeg måtte nok ha fått det forklart at du ville at maten skulle behandles på en slik måte; jeg hadde ikke skjønt det av meg selv bare fordi du sa du var vegetarianer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Er frisk!
|
Signerer.
![]() |
#19 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
Det ville ikke falt meg inn og tilberede mat i andres hus. Men jeg ville spurt om innholdet og diskre lagt bort det med kjøtt.
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09 Sist redigert av Trulte : 28-03-15 kl 16:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|