Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Pinnsvinhjelpar

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-15, 18:46   #1
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Pinnsvinhjelpar

Det finnes noko som heiter pinnsvinhjelpen. Det går ut på at ein tar vare på og hjelper skada pinnsvin.

I dag har eg tatt i mot to stykker. Mio er ein liten krabat som ikkje kom seg i hi, hausten 2014. Så han har vert i fosterheim og blitt fora opp og stelt med der. Men, sidan fosterheimen bur ganske sentralt, så var det betre for han å komme ut her på landet.

Han kom saman med det som dei trudde er ei jente. Ho har fått namnet Bella. Bella er blant dei første pinnsvina som er dukka opp i år. Litt skada, mangla litt pigger, men ser frisk og fin ut no.

No skal desse to bu her hjå meg ei stund, fram til dei er sjølvstendige nok til å klare seg ute i skogen.

Om ikkje anna så er det litt artig å få studert desse småtassane på nært hald. Men, søren meg kor dei piggande kan stikke.

Mio

Bella

Gammel 06-04-15, 18:52   #2
Albertine
Bør lage seg en tittel selv

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pinnsvinhjelpar

Så godt at noen hjelper disse herlige skapningene! Det er mitt høyeste ønske at jeg skal få pinnsvin (og masse humler og bier) i den nye hagen min.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-15, 18:54   #3
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Så spennende og morsomt! Hvor mye jobb er det med å passe dem? Hvor bor de?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-15, 18:59   #4
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Dersom ein får inn baby pinnsvin så er det ganske masse jobb, etter det eg har skjønt. Det er mating ofte med ei lita sprøyte.

Me hadde eit dyrehus ståande ute som me no brukar til pinnsvinhus. Eit sort isolert hus, med eit lite hus inni. Der har eg fylt på med høy, så dei forsvann fort vekk inni der. I tillegg er det eit inngjera område utanfor, slik at dei kan gå ut og bli vant til å grave litt i jorda for å finne mat.

Ein finner litt meir på pinnsvinnhjelpen.no og på facebook sida deira.

Gammel 06-04-15, 19:05   #5
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så hyggelig at du gjør dette og det virker som om de har det helt perfekt hos deg!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 00:07   #6
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pinnsvin er så fine! Så snill du er

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:07.