|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Noen som har humle (klatreplante)?Humle har kraftig vekst, leser jeg. Kan den skade husvegg og avløpsrør hvis jeg planter den ved siden av et avløpsrør? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Noen som har humle (klatreplante)?Ja, jeg har (muligens hatt) en. Den er ganske sterk, og setter seg godt fast. Jeg hadde den ikke inntil noe, men den klatret videre opp i et tre, og røsket godt tak i et par grener. Den dør ned hvert år, og vokser opp igjen.
![]() |
#3 |
![]() Sv: Noen som har humle (klatreplante)?
Takk for svar. Tror du den kan klatre helt til taket (2 etasjer) på en sommer? Jeg må sikkert fjerne visne grener, og kansje de tetter takrenna? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Noen som har humle (klatreplante)?Ja, jeg tror den kan klatre to etasjer på en god sommer.
![]() |
#5 |
![]() Sv: Noen som har humle (klatreplante)?
Det er stående panel, sånn med overligger og underligger. Jeg fikk litt lyst på Stjernemelde istedenfor. Den blir bare 3 m høy. Siden den må bindes opp, klarer den sikkert ikke å bore seg inn bak panelet... eller? Den er virker hardfør, siden den dyrkes i Vesterålen og klarer sikkert dårligere jord enn klematis og roser. http://www.plantearven.no/tilgjengel.../stjernemelde/ |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|