|
Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#4 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Kaldmat og varm matJa, sikkert. Jeg er dårlig på den sangen, blir litt dikting.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kaldmat og varm mat
Betyr de ikke litt forskjellige ting, slik at det kommer an på sammenhengen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
flisespikker
|
![]() Sv: Kaldmat og varm matEnig i at "varmmat" og "kaldmat" er typer matretter (henholdsvis gryterett og salat, liksom), mens "varm mat" og "kald mat" beskriver temperaturen på maten.
![]() |
#7 |
intro
|
![]() Sv: Kaldmat og varm matOrdet "kaldmat" tror jeg aldri jeg ville ha brukt. På korpsturene i oppveksten var det alltid snakk om middag (det vil uten unntak si gryterett) og tørrmat, husker jeg - altså brød. På jobben gleder vi oss til de dagene i uka da det serveres varmmat. Resten av uka spiser vi rundstykker. (De er varme, de også, men sorterer ikke som varmmat.
![]() |
![]() |
#8 |
Aktiv
Medlem siden: Mar 2007
![]() |
![]() Sv: Kaldmat og varm matKald mat er varm mat som har blitt kald. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Går stille i dørene
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kaldmat og varm matJeg er enig med Kristin, forutenom i denne:
Varm mat er for meg rett og slett mat som er varm, den har ikke nødvendigvis vært kald og blitt varmet opp igjen. Forskjellen på varm mat og varmmat er (for meg) at varmmat inneholder flere retter, som et koldtbord (bare at det er varmt |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kaldmat og varm mat
I mine øyne er også kaldmat kald mat. Kald mat omfatter både kaldmat som har rett temperatur og varmmat som har feil temperatur. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|