Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Godt program til å tegne rom/planløsning

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-15, 08:51   #1
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Godt program til å tegne rom/planløsning

Vi skal renovere huset og er godt i gang med planleggingen, men jeg ser at vi blant annet har behov for et tegneprogram som vi kan bruke til å planlegge innredning av rom, og enkelt se hvordan det blir hvis vi flytter/fjerner vegger.

Foreløpig er planen å ta hele første etasje, og jeg har forsøkt meg på kjøkkenprogrammet til IKEA uten at jeg blir videre klok (heller skikkelig frustrert). Vi lurer også på om vi skal gjøre noe mer på vaskerommet enn ren overflatebehandling, men da er jeg avhengig av å kunne se hva vi kan få til der inne.

Jeg har også testet Roomsketcher, uten at jeg heller ble helt fortrolig med det. Jeg bruker Mac, og regner med at det finnes noe brukandes der ute, men trenger som sagt tips til et program som er relativt enkelt å bruke (og som faktisk gjør det man ber det om å gjøre, noe kjøkkenprogrammet til IKEA overhodet ikke gjør. )

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 09:17   #2
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Godt program til å tegne rom/planløsning

Har du prøvd sketchup?

Gammel 14-04-15, 09:35   #3
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer også på dette. Har fått tips om room sketcher, men det later til å bli en dyr løsning, siden man betaler lite for programmet, men mye for tilleggene. Det ligger en del i app store, men få av dem er vurdert og det er vanskelig å se hvilke som er gode.

Jeg skal bygge ut, flytte/rive vegger og endre romløsning toitalt, så jeg er svært interessert i et godt program.

Gammel 14-04-15, 09:44   #4
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg har ikke prøvd sketchup. Er den enkel å bruke?

Gammel 14-04-15, 10:23   #5
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sketch up er et kraftig verktøy som det tar litt tid å mestre ordentlig.

Jeg prøver ut et program nå som heter Roomle - det ligger gratis på nett og finnes også som iPad-app.

Gammel 14-04-15, 10:54   #6
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Ah, takk for tips. Da tester jeg Roomle.

Gammel 14-04-15, 13:13   #7
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Jeg prøve rmeg mye med sketchup nå, og synes det er svært nyttig. Men jeg innser at jeg kommer til å bruke lang tid på å bli god i det. Ikke alt som er like intuitivt, synes jeg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:56.