Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hvordan trylle frem et dragekostyme til i morgen

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-15, 08:53   #1
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Hvordan trylle frem et dragekostyme til i morgen

Min sønn, speideren, skal være dragen som St. Georg tar livet av i morgen og nå fant jeg ut at dragekostyme må vi stille med selv. Å sende beskjeder med tiåringer fungerer som kjent ikke alltid, så at jeg fant ut dette nå og ikke fem minutter før han skal være der var jo litt bedre enn å ikke få vite noe i det hele tatt da.

Men, hjelp?

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-15, 09:16   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan trylle frem et dragekostyme til i morgen

Symaskin.

Men for å være litt seriøst konstruktiv på noe som ikke tar veldig lang tid, men likevel krever en symaskin: Ensfarget bukse og genser (langermet) - grønt eller svart eller rødt. Ei lue i samme farge. Fra toppen av lua syr man ei lang remse, like lang som barnet. På denne remsa er det sydd en haug trekanter i ei kontrastfarge, dette blir da taggene til dragen.

Og sånn ellers - du har min fulle sympati, min 12-åring har en magisk evne til å komme med et "forresten så trenger jeg..." sånn rundt leggetid kvelden før han trenger noe.

Gammel 21-04-15, 09:19   #3
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan du gå i butikken? Kjøpe grønn/brun tights og genser, og sy hette med "drageskjell" (trekanter) nedover?

Gammel 21-04-15, 09:21   #4
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Denne rekker du nok å lage til i morgen: http://www.instructables.com/id/Drag...me-1/?ALLSTEPS

Gammel 21-04-15, 09:22   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Denne rekker du nok å lage til i morgen: http://www.instructables.com/id/Drag...me-1/?ALLSTEPS

Piece of cake!

(Åh, fiiiin! )

Gammel 21-04-15, 10:59   #6
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må tilstå at jeg har samme forholdet til symaskinen min som Tommy har til sykkelen sin; jeg frykter at den angriper om jeg snur ryggen til.

Jeg tok opp problemstillingen ved ni-kaffen her og en kollega har et kostyme. Det er riktignok for lite, men både vinger og hale er festet med borrelås, så dem kan jeg nok bruke på noe vis. Så får resten evt. bli håndsøm.

Takk for tipsene!

Gammel 21-04-15, 11:20   #7
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg må tilstå at jeg har samme forholdet til symaskinen min som Tommy har til sykkelen sin; jeg frykter at den angriper om jeg snur ryggen til.

Jeg tok opp problemstillingen ved ni-kaffen her og en kollega har et kostyme. Det er riktignok for lite, men både vinger og hale er festet med borrelås, så dem kan jeg nok bruke på noe vis. Så får resten evt. bli håndsøm.

Takk for tipsene!

Hvis du har vinger og hale så har du kommet langt. Litt ansiktsmaling og ensfargede brune eller grønne klær burde duge da.

Gammel 21-04-15, 11:25   #8
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har det jo løst seg da, men ellers har jeg løst dem med papp og limpistol altså.....

http://allthingswithpurpose.com/2014...ragon-costume/

Gammel 21-04-15, 12:17   #9
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Standard

Takk for lenke, che!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:56.