|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Stryker du ofte tøy?Stryker du ofte tøy, eller unngår du det så sant det går? Hva er det du stryker om du må evt? |
![]() |
![]() |
#2 |
intro
|
![]() Sv: Stryker du ofte tøy?Hvis jeg stryker noe, skjer det 5 minutter før jeg skal ha det på meg. Ikke sjelden medfører det at jeg mister bussen. Jeg stryker olabukser, som jeg synes blir ekkelt stive ellers. Topper stryker jeg bare hvis de er ekstremt krøllete, og bluser boikotter jeg. Har en del skjørt som må strykes, dessverre. Mannen stryker (gudskjelov og selvfølgelig) skjortene sine sjøl. Vanlige t-skjorter til barn kommer jeg nok ikke til å stryke.
![]() |
![]() |
#3 |
Smugleser
|
![]() Sv: Stryker du ofte tøy?Nope, jeg stryker så lite som det går an.
![]() |
#6 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stryker du ofte tøy?Jeg stryker aldri. Det som burde strykes bruker jeg heller i småkrøllete tilstand, og det som MÅ strykes stryker mannen min for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Stryker du ofte tøy?Når jeg har vasket tøy og bretter det, legges alt som er stryketøy (eller glattetøy) i egen bunke.
![]() |
#8 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Stryker du ofte tøy?Stryker minst mulig - bare duker som er veldig skrukkete og skjorter til finbruk. En gang hadde jeg et rykk da jeg strøk kopphåndkler og slikt, men det ga seg heldigvis.
![]() |
#9 |
Trist
Medlem siden: Jun 2007
![]() |
![]() Sv: Stryker du ofte tøy?For mange år siden hadde jeg en noe krevende kjæreste som fikk meg til å stryke det utroligste! Det viktigste var å ha nystrøkne ola-bukser på morgenen, og dette gjorde jeg for han hver eneste dag. Det føltes også helt naturlig (hjernevasket som jeg var). |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Passiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Stryker du ofte tøy?Jeg stryker aldri.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Aktiv
Hvor: Ved Sognefjorden
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stryker du ofte tøy?JA! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Stryker du ofte tøy?Stryker når jeg må (skjorter, duker osv som skal brukes) og en og annen skjelden gang når jeg får "ånden"(ikke så altfor ofte). |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Utenlands
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stryker du ofte tøy?Mannen får nystrøket skjorte på seg hver dag før han går på jobb. Ellers strykes lommetørklær, kjøkkenhåndklær og det meste av bomullsklær. Jeg pleide å stryke sengetøy, men har gitt opp nå - det blir ikke tid rett og slett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Stryker du ofte tøy?Nei det gjør jeg så og si aldri, stryker kun det som er virkelig skrukkete og MÅ strykes, men aller helst gjør mannen min det da han er flinkere enn meg på akkurat det området. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Stryker du ofte tøy?Jeg stryker tre ting: |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Stryker du ofte tøy?Nei!
![]() |
#18 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Stryker du ofte tøy?
Signerer Kristin her. Med litt planlegging i forkant slipper man mye stryking!
![]() |
#20 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Stryker du ofte tøy?Jeg stryker det tøyet som må strykes for å se fint ut - men i mine øyne gjelder ikke det hverdagsklær til barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|