|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Rockesøster
|
![]() Peoner, skal jeg gi de et forsøk?Først av alt; jeg er fullstendig udugelig på hagegreier, og det beste beviset er i denne tråden.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Peoner, skal jeg gi de et forsøk?Peoner er de vakreste skapningene i hagen. Lag en kasse til dem og plant dem i samme høyde som de er vant til å stå. For all del, IKKE plant dem dypere! De vil sture i et år eller to og tilsynelatende nekte å blomstre for all evighet, men gi dem litt tid og de vil belønne deg rikelig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Peoner, skal jeg gi de et forsøk?Peoner er en av de få tingene jeg har plantet, som ikke dør. Say no more!
![]() |
#4 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Peoner, skal jeg gi de et forsøk?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Peoner, skal jeg gi de et forsøk?Peoner er lette å fornærme (ved å flytte på dem), og når de blir fornærmet kan de nekte å blomstre i årevis. Når de har kommet over furtingen, har du fantastisk vakre blomster i årevis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Peoner, skal jeg gi de et forsøk?Haha, okei,- jeg bør nok gi de et forsøk.
![]() |
#7 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Peoner, skal jeg gi de et forsøk?Blomstrer ikke peoner typisk i tre-fire dager, eller noe sånt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Peoner, skal jeg gi de et forsøk?Peoner blomstrer lengre enn det, vil jeg hevde. Tenk bare på at du får kjøpt snittblomster med peoner. Jeg har kasser som er ca. 80 cm brede og 3 meter lange, og det funker bra. Nå har jeg gravd opp peonene mine og forventer ikke at de skal blomstre i år (eller neste år). |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Peoner, skal jeg gi de et forsøk?Peoner!
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|