|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Bunndekker som dekker godt og krever liteJeg har et hjørne i hagen som jeg ikke får skikk på. Det står en hurdalsrose der, men rundt og foran er det bare jord. Ut av denne jorden vokser det ugress. Jeg liker ikke å luke og vil gjerne ha noe pent der som kan dekke over ugresset og klare seg mest mulig selv.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Bunndekker som dekker godt og krever liteJeg er veldig glad i lamium og hasselurt, som vil spre seg dit du lar dem komme, men som stopper der. Lamium kommer nok til å ta over for hasselurten hvis du planter dem sammen, verdt å tenke på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bunndekker som dekker godt og krever liteGravmyrt blir veldig tett, har hvite blomster på våren og krever overhode ikke noe stell.
![]() |
#4 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Bunndekker som dekker godt og krever liteHjertebergblomst? Tåler det meste, dekker godt, og har ganske pen blomst. Vintergrønn og sprer seg sånn passe.
![]() |
#5 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Bunndekker som dekker godt og krever liteGravmyrt står på svartelista over planter som truer artsmangfoldet fordi de er så aggressive, så den ville jeg droppa.
![]() |
#7 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Bunndekker som dekker godt og krever liteLamium og Hasselurt ser aktuelle ut. Det er ikke så stort område så en av de får holde. Syns Lamium med sølvfargede blader var kjempefin.
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Bunndekker som dekker godt og krever liteIngen problem med å plante lamium og The Fairy. Kan hende du må løfte frem rosene innimellom. Jeg har en klatrehortensia som står med føttene i en fin lamium. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Bunndekker som dekker godt og krever liteNår kan jeg egentlig plante disse plantene? Litt tidlig enda? Var frost i natt...
![]() |
#12 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Bunndekker som dekker godt og krever liteProsjekt hagehjørne tar form. Jeg har endt med å snekre kasse rundt hele bedet (eller ramme inn om du vil), lage litt gulv og dekke resten med dekorstein.
![]() |
#13 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Bunndekker som dekker godt og krever liteSå fint det ble!
![]() |
#14 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Bunndekker som dekker godt og krever liteJeg fant ut hva den siste het: Sølvarve.
![]() |
#15 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Bunndekker som dekker godt og krever liteFerdig med første strøk. Bruker samme farge som huset. Gulvet er beiset i terrassegrå, det må vi vente med på det nye gulvet siden det er impregnert. Tror sølvarven får bli, den er jo så fin. Er ikke så mange steder for den å spre seg, bedet bør jeg klare å holde styr på.
![]() |
#16 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bunndekker som dekker godt og krever litePå grunn av denne tråden har jeg planter hasselurt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|