|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
|
![]() Jeg har lyst til å strikke noe smått - hjelp?Kan dere finne en oppskrift som er noe av det enkleste i hele verden, så enkelt at det blir et så stort nederlag for intellektet mitt om jeg ikke klarer det at jeg bare MÅ få det til, og så hjelpe meg gjennom? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Jeg har lyst til å strikke noe smått - hjelp?Melkers hentesett fra Pickles er den enkleste jakka jeg har strikka, og den sitter fint på mine unger. Har den i alle størrelser. Du begynner øverst og strikker i vei, du trenger ikke kunne annet enn rett, vrang og økning (plukke opp tråden mellom to masker og strikke den vridd). Ermene strikkes til slutt. Det finnes bukse til, den er like lettvin. Ingen montering annet enn knapper og festing av tråder. Det ligger masse bilder av ulike på IG, søk på melkershentesett og melkersbarnehagesett.
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg har lyst til å strikke noe smått - hjelp?Ikke spesielt smått, men utrolig enkelt (om enn noe kjedelig), er Mor Signes teppe i ull/silke fra Nøstebarn. En klar favoritt, og enda i bruk som kosetepper her i huset (8 og 10 år gamle). Så enkelt at til og med jeg klarte det, og mantra mens jeg strikket var "babyen klager ikke over hull i strikketøyet". Jeg er virkelig helt utrolig dårlig med strikkepinner altså.
![]() |
#4 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Jeg har lyst til å strikke noe smått - hjelp?Når det kommer til teknisk vanskegrad, så må vel Nøstebarn-teppet sies å være det enkleste enkle. Men det er mulig hjernen din kommer til å ta selvmord i ren kjedsomhet underveis, da.
![]() |
#6 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Jeg har lyst til å strikke noe smått - hjelp?Jeg strikket en meget enkel babybukse en gang, i to ulike størrelser. Kløna litt på den første, så den ble overtatt av en dukke, men den andre ble brukt i flere år. Bretta opp i begynnelsen, men strakk seg i bredden sammen med ungen, og kunne brukes lenge, bretta ned buksebeina etter hvert. Jeg brukte helt annet garn.
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Jeg har lyst til å strikke noe smått - hjelp?Akkurat store firkanter har jeg strikket en del av, så tepper trenger jeg ingen oppskrift for. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Jeg har lyst til å strikke noe smått - hjelp?Den var da fin! Jeg hadde gått for "den ser fin ut, den strikker jeg" og funnet ut av ting underveis.
— Roald Dahl, Matilda Sist redigert av Matilda : 28-04-15 kl 16:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Jeg har lyst til å strikke noe smått - hjelp?
Er det dette? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Jeg har lyst til å strikke noe smått - hjelp?
Hvis du ser på oppbretten på ermene ser du at størrelsesforholdene ikke ble, eh, helt ultimate. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Jeg har lyst til å strikke noe smått - hjelp?Må da ha litt å vokse i!
![]() |
![]() |
#14 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Jeg har lyst til å strikke noe smått - hjelp?Milo er veldig enkel (viss du dropper flettemønsteret, endå enklare) og kan strikkast i både vest- og kjolevariant. Septemberbabyen min brukte mykje vestar som mellomsesongplagg, både haust og vår.
![]() |
![]() |
#16 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Jeg har lyst til å strikke noe smått - hjelp?Ja, den er superfin! Eg skal lage ein i str. 3-4 nå til hausten igjen.
![]() |
![]() |
#18 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Jeg har lyst til å strikke noe smått - hjelp?Milo er veldig fin! Bobo og Boboline-trøjen er ganske enkel, ellers synes jeg Little Momo er nydelig.
![]() |
#19 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Jeg har lyst til å strikke noe smått - hjelp?Jeg strikket verdens enkleste omslagsjakke til barnet jeg er gammeltante til...
![]() |
#20 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Jeg har lyst til å strikke noe smått - hjelp?Tenkte også foreslå vest! Har oppskrift et sted på viggos vest. Her med Ingvild min
![]() |
|
|