|
Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Gjer så godt eg kan
|
![]() Kan data på ekstern disk reddast?Min eksterne harddisk gjekk nettopp i golvet, og vil ikkje starte igjen. Det lyser som det skal, og det høyres ut som om den prøvar å starte opp før det blir stille og ingenting skjer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan data på ekstern disk reddast?Kan det reddes? Ja, men i de fleste tilfeller med symptomer som du nevner er det noe som må gjøres profesjonelt. Det koster en del tusen, så trolig er du vel best tjent med å gjøre jobben på nytt vil jeg tro.
![]() |
#3 |
Gjer så godt eg kan
|
![]() Sv: Kan data på ekstern disk reddast?Takk for svar. IKT på jobben var nok einig med deg, dessverre. Eg har vore i kontakt med ibas i dag, og har fått eit grovt overslag OM jobben kan gjerast. Eg er framleis i tenkeboksen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan data på ekstern disk reddast?Det jeg kanskje ville prøvd, var å koble disken ut fra kabinettet hvis det er en løsning der man har en overgang fra SATA til USB i kabinettet - dette da i tilfelle det er elektronikken i kabinettet som er skadet.
![]() |
#5 |
Gjer så godt eg kan
|
![]() Sv: Kan data på ekstern disk reddast?Disken var kobla til pc og gjekk då eg bøygde meg 10 cm fram og klarte å flytte pc-en akkurat nok til at disken ramla ned. Den er av merket WD my passport wdbaaa5000abk 00. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|