|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Drikke på skolen?Nå skal største straks begynne på skolen, og å gå fra en barnehage der alt av mat serveres, inkludert flere varmmåltider pr. uke, til å ha med matpakke, kan nok bli litt tøff.
![]() |
#2 |
Prøver seg frem
Medlem siden: Oct 2013
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikke på skolen?Vann. Har med vannflaske, han fyller den selv på skolen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Drikke på skolen?Vann eller melk. Selv drakk jeg saft til maten hver eneste dag i alle år, men det tror jeg nesten ingen får nå lenger.
![]() |
#6 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Drikke på skolen?Ene min hadde skolemelk, den andre drakk vann.
![]() |
#7 |
I mål
|
![]() Sv: Drikke på skolen?Storebror har melk på skolen, og har også med vann. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
I mål
|
![]() Sv: Drikke på skolen?
De som var aller heldigst fikk jo ha med et glass oboy som de brukte noen skjeer fra i skolemelka hver dag. Det var akkurat de samme som slapp fluorskylling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Drikke på skolen?Vann. Knotten hadde skolemelk et år eller to, men det var ingen kjempesuksess.
![]() |
#10 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Drikke på skolen?Vann. De har vannflaske i sekken som de fyller opp ved behov. De har vask til å fylle flaska i klasserommet (i hvert fall har mine barn alltid hatt det).
![]() |
![]() |
#11 |
ej ikke møjkets heije
|
Jeg hadde med meg oboy på skolen, men slapp ikke unna flourskylling. :datapunkt:
![]() |
![]() |
#12 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Samme her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Drikke på skolen?Mine drikker vann. Vi prøvde skolemelk, men fikk uåpnede kartonger hjem i ranselen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
har tatt seg sammen
|
Jeg også, helt til læreren ble lei av griset med oboypulver.
![]() |
#17 |
kamerat
|
![]() Sv: Drikke på skolen?Vi pleier å fryse ned vannflaskene over natta, sånn at de får isvann til matpakka. Det er visst stor stas.
![]() |
#18 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Drikke på skolen?Mine har hatt perioder med skolemelk, men slutte pga. en kombinasjon av at de ble lei, og at det ble mye rot med melken (lunken melk, unger som ikke skulle ha melk tok melk, osv.) og nå drikker de vann. Eldste har med en Olden-flaske, men yngste insisterer på å drikke fra en drikkekran (av noe slag?) på skolen. Jeg har gitt opp å mase om at han skal ta med seg flaske. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Sangfugl
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikke på skolen?For å balansere svarene noe så kan jeg fortelle at mine barn har med/har hatt med seg sukkerfri saft på skolen i alle år. Selvsagt er vann best, men ingen av dem drikker noe av vannet de har hatt med, og jeg har villet at de skulle drikke i løpet av dagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|