Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hvilken gaming-pc til Minecraft?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-15, 23:27   #1
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Hvilken gaming-pc til Minecraft?

12-åringen vil ha stasjonær gaming pc. Jeg tipper at han har spart ca 8000. Han spiller hovedsakelig minecraft, men vil jo gjerne ha en pc han kan ha en stund.

Jeg kan omtrent ingenting om pc så jeg trenger litt hjelp. Hva skal vi se etter? Konkrete tips til pc og/eller skjerm taes imot med takk.

Gammel 25-05-15, 11:34   #2
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken gaming-pc til Minecraft?

På tilbud nå: https://www.komplett.no/asus-m52ad-e...E-9D52E5984D4D

Annet eksempler:
http://www.prisjakt.no/redirect.php?...v_item=2997033
Forskjellene er ganske små egentlig, men denne har potensielt litt bedre oppgraderingsmuligheter med tanke på evt. nytt grafikkort senere. Ikke sikkert det er aktuelt, men ser bl.a. PSU er noe kraftigere i den Komplett har.

Sentralt ut i fra prisen du nevner blir at du bør se etter en pc med Core i5-prosessor (4400-serie og bedre - IKKE 4200-serien) og minimum GeForce GTX 760.

I tillegg trenger man skjerm. Eks:
http://www.netonnet.no/art/data-og-n...l/204597.3020/
https://www.komplett.no/benq-24-led-...E-9D52E5984D4D

Gammel 01-06-15, 20:34   #3
ZaloMon
<This space for rent>

ZaloMon sin avatar

Medlem siden: Jun 2015
ZaloMon er litt kul
Standard

Her i huset går Minecraft på full guffe på en 3 år gammel laptop med en god prosessor, så det krever ikke mye til maskinvare.
Det som er problemet med datamaskiner og spill er at de er ferskvare. Det som er bra til dagens spill - kan fort være utdatert om et år.
Jeg vil derfor anbefale å kjøpe maskin til dagens behov og ikke morgendagens. Spesielt hvis han enda ikke har kastet seg på bølgen av grafikk-intensive spill.
Noe av det viktigste for god ytelse lengst mulig nå til dags er å kjøpe en maskin som har et såkalt SSD lagringsmedie - haddisk.

Hvorfor ikke se på bruktmarkedet. Det er ofte bærbare og stasjonære på finn som er brukt i noen få måneder og som så skal selges. Hvis ikke det er veldig viktig å bryte forseglingen selv, kan man fint ende opp med å betale halv pris på noe som er nesten nytt og som fortsatt har garanti.

Jeg har drevet med mye forskjellig innen PC og teknisk sport over mange år - og en ting jeg har lært - er at det første man kjøper er nesten aldri det man trenger. Uansett hvor mye penger man har brukt. Første kjøpet er lærekjøpet. Da finner man ut hva man vil ha - og hvorfor.
Så jeg vil egentlig anbefale sønnen din å kjøpe seg en brukt komplett pc til 5000kr, så ny som mulig og gjerne med garanti, og spare litt til neste runde. Da skal han sikkert ha en PC som kan dras med på LAN og annen morro

ZaloMon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 08:43   #4
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Saavidt jeg har skjönt det, funker de fleste stasjonaere eller baerbare PC-er best. MEN: Jo mer man spiller, jo bedre blir man (og det gaar ganske fort) og da merkes det kjapt om man har en eldre eller billigere PC fordi det gaar langsommeren, opplösningen er daarlig etc. Jeg anbefaler derfor ikke aa gaa for förste eller billigste lösning uten at jeg kan anbefale noe konkret.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:18.