|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Trenger tips til ny kaffemaskinJeg ønsker meg en maskin som lager god kaffe, som ikke krever at jeg jobber som en barista, og helst en slik jeg bare kan helle på hele kaffebønner, og ut kommer nydelig kaffe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Trenger tips til ny kaffemaskinNei, må ha maskin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Klar
|
![]() Sv: Trenger tips til ny kaffemaskinVi har en sånn, ja. Men de koster grisemye. Vi fant heldigvis vår til salgs på finn.no til en overkommelig pris, men tror det er langt mellom dem der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Trenger tips til ny kaffemaskinJeg har denne tror jeg, hvertfall en som ligner - men min er noen år gammel: |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Klar
|
![]() Sv: Trenger tips til ny kaffemaskinDenne har vi, og den har tydeligvis blitt en del billigere siden den ble kjøpt første gang: http://www.elkjop.no/product/hjem-og...kin-te712201rw |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Trenger tips til ny kaffemaskinTakk for tips! Den Siemens var veldig fin, og om man regner på det blir det billigere enn kapsler i lengden, vil jeg tro? Det var i alle fall tanken, vi har en Nespresso nå, som er litt ustabil. Vi drikker kun svart kaffe/ espresso, men det går mye penger i kapsler! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Klar
|
![]() Sv: Trenger tips til ny kaffemaskinDet finnes en EQ5 også, som var billigere, kanskje det er den dere trenger til svart kaffe? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Trenger tips til ny kaffemaskinVår spiser også hele bønner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
søt
![]() Sv: Trenger tips til ny kaffemaskin
Vi har den fra Siemens, den har fungert strålende i 3,5 år jeg tror det blir mye billigere med bønner i lengden. Og bedre.
![]() |
#11 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Trenger tips til ny kaffemaskinDet kommer nok litt an på hvor man kjøper bønner.
![]() |
#13 |
søt
![]() Sv: Trenger tips til ny kaffemaskinJeg har av og til kommet over datosalg på kaffebønner på Elkjøp og lefdal, genialt! Jeg oppbevarer kaffebønner i frysern uansett.
![]() |
#14 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Trenger tips til ny kaffemaskinVi har en slektning av delongi maskin det ble linket til. Er vel ca 9 år gammel og virker fortsatt like godt. Vi bytter pakning til melkeskummern ca hvert 2. År og renser den ca hvert 3. År.
![]() |
#15 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Trenger tips til ny kaffemaskinDet er ikke viktig at det blir så mye billigere, men jeg synes disse kapselgreiene er stressende. Om kaffen er bedre er det et stort pluss også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Trenger tips til ny kaffemaskinVi har en Melitta-maskin, ville lett valgt det igjen, f.eks. Solo&Milk: http://cdon.no/hushold/melitta-caffe...k-si-p22747982
![]() |
#18 |
I mål
|
![]() Sv: Trenger tips til ny kaffemaskinVi har en Saeco. Tømmer på bønner på toppen, lager god kaffe. Har steamer (fyller ikke melk inni, har bare rør med mulighet for damp), men den bruker vi sjelden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Trenger tips til ny kaffemaskinTror valget faller på en Siemens EQ.6.. Dyr, men kommer veldig godt ut i test, og ordner mye med seg selv, så man slipper omfattende renseprogram osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Trenger tips til ny kaffemaskinDen så veldig fin ut.
![]() |
|
|