Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hvilken overlockmaskin skal jeg ha?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-15, 12:16   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken overlockmaskin skal jeg ha?

Jeg skal unne meg en overlockmaskin!
Hvilken vil jeg ha?

Brother Overlock 3990,-

Sitat:

- 4 tråders overlock
- 3 tråders overlock, smal
- 3 tråders overlock, bred
- Curling (form for rullesøm, tettere)
- Rullesøm
- Båndpåsying

Pfaff Hobbylock 3795,-

Sitat:

- 2 tråders flatlock, bred
- 2 tråders smal kant
- 2 tråders overlocksøm, smal
- 2 tråders overlocksøm, bred
- 2 tråders rullesøm
- 2 tråders overkastsøm, smal
- 2 tråders overkastsøm, bred
- 3 tråders flatlocksøm, smal
- 3 tråders flatlocksøm, bred
- 3 tråders smal kant
- 3 tråders rullesøm
- 3 tråders elastisk overlocksøm
- 3 tråders overlocksøm, smal
- 3 tråders overlocksøm, bred
- 4 tråders overlocksøm

Singer Overlock 2590,-

Sitat:

- 2 tråders kantesøm
- 2 tråders rullesøm
- 3 tråders overlock
- 3 tråders flatlocksøm
- 3 tråders dekksøm/overlock
- 4 tråders ultraelastisk sikkerhetssøm

Husqvarna Huskylock3395,-

Sitat:

- 2 tråders flatlock bred
- 2 tråders smal kant
- 2 tråders overlocksøm smal
- 2 tråders overlocksøm bred
- 2 tråders rullesøm
- 2 tråders overkastesøm smal
- 2 tråders overkastesøm bred
- 3 traders flatlocksøm smal
- 3 traders flatlocksøm bred
- 3 tråders smal kant
- 3 tråders rullesøm
- 3 tråders elastisk overlocksøm
- 3 tråders overlocksøm smal
- 3 tråders overlocksøm bred
- 4 tråders overlocksøm

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 13:15   #2
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken overlockmaskin skal jeg ha?

Jeg har huskylock. Den har et 2 cm tykt støvlag på.

Gammel 01-06-15, 13:16   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Jeg har huskylock. Den har et 2 cm tykt støvlag på.

Og jeg som bladde meg bakover i sytråder og du var så entusiastisk!

Er det maskinens feil, eller interessen?

jeg ser jo at Huskylocken og Hobbylocken tilbyr nøyaktig samme sømpakke, og ganske mye mer enn de andre, uten å være dyrere. Men jeg vet ikke om det er relevante sømmer?

Gammel 01-06-15, 14:09   #4
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke maskinen, det er meg.
Kanskje jeg skal begynne med å få den på service, om jeg finner ut hvor. Butikken som solgte den er bortevekk, tror jeg.
Men jeg har vært veldig fornøyd. Den er lett å tre og det er bare å kjøre på.

Gammel 01-06-15, 19:38   #5
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en Janome 990d, og er veldig fornøyd. Vet ikke om den er å få tak i lenger, fikk den i gave for to år siden. Utfra de du har listet så har jeg hørt at Pfaff Hobbylock er veldig bra.

Men atte; lage mat av ville planter, sy dine egne klær!? 2015 er litt av et år for deg forstår jeg.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 20:21   #6
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjenner to med Brother som er fornøyde og jeg selv har Janome MyLock som jeg er fornøyd med.

Gammel 01-06-15, 20:22   #7
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg venter bare på bikinibildene, jeg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 20:31   #8
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har ELNA som jeg tidvis angrer på at jeg kjøpte og forsøker å selge, for i neste øyeblikk elske den og ikke forstår hvorfor jeg ikke bruker den mer! Nå er jeg I "må brukes mer modus".http://tonje.no/products/elna-664-pro-overlock

Jeg kan dessverre ikke si at du bør ta den ene eller den andre, til det er jeg ikke en god nok overlocker. Men grunnen til at mitt valg falt på Elna var den innstillingsplansjen som er på maskinen. Det er kanskje det jeg syntes er vanskeligst med overlook, jeg må slå opp for hver gang jeg skal stille inn maskinen og da er plansjen gull å ha.

Gammel 01-06-15, 21:14   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Men atte; lage mat av ville planter, sy dine egne klær!? 2015 er litt av et år for deg forstår jeg.

Blir snart enåførr, vøtt.

Gammel 01-06-15, 23:07   #10
Serena
Superduperaktiv

Medlem siden: Sep 2008
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Jeg har Janome 990D jubileumsversjon. Den er fantastisk! Anbefaler virkelig Janome. Min er ikke i salg lenger mener jeg, den tilsvarende heter Janome 664D mener jeg. (Denne har en oppsamlings"kopp" der avkuttet går, det har jeg ikke på min, og har egentlig heller ikke savnet). Jeg mener 664D kommer i en jubileumsmodell, se opp for slike for da får du gjerne en god pakke med ekstrautstyr uten ekstra pris.

Et lite tips: Visse symaskinbutikker på nett (Jeg har handlet på Tonje.no, men det gjelder nok flere) gir rabatt om du er medlem av f.eks Sykroken.net eller visse sygrupper på Facebook (Jeg mener det er gruppen "Vi sygale" på Facebook som kan gi denne rabatten, tror den er på 10 %).

Serena er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 09:26   #11
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Blir snart enåførr, vøtt.

Bare ungdommen jo!

Gammel 05-06-15, 19:35   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg har kjøpt en huskylock, en huskylock, en huskylock! Jeg har kjøpt en huskylock, tralalalala!

Gammel 05-06-15, 19:43   #13
Tranquil
Erfaren

Tranquil sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Gratulerer, den får du nok mye glede av. Kos deg med syinga :-)

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-15, 21:55   #14
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gratulerer!

Gammel 08-06-15, 22:01   #15
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Standard

Gratulerer! Nå blir du bitt av sybasillen!

Gammel 08-06-15, 22:14   #16
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva betalte du?

Gammel 08-06-15, 23:01   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

hva betalte du?

3395,-

Gammel 09-06-15, 07:42   #18
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gratulerer! Håper på en anmeldelse også. Jeg har en gammel overlock (17 år) og er spesielt spent på det som nevnes som flatlock. Fant dette på en nettside

Opprinnelig lagt inn av sitat

Du kan sy falsk flatlock på alle overlockmaskiner, men coverstitch (ikkje coverlock som eg skreiv tidlegare) må du ha spesielle maskiner til. Finst nokre som klarar både coverstitch og vanlige overlocksømmar

Hun som er skrevet det er en veldig dyktig syerske, men innlegget er jo fra 2008, så vanskelig å vite om det fortsatt stemmer.

Gammel 09-06-15, 07:46   #19
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Gratulerer!

Gammel 09-06-15, 18:00   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Gratulerer! Håper på en anmeldelse også. Jeg har en gammel overlock (17 år) og er spesielt spent på det som nevnes som flatlock. Fant dette på en nettside

Hun som er skrevet det er en veldig dyktig syerske, men innlegget er jo fra 2008, så vanskelig å vite om det fortsatt stemmer.

Coverstitch er ikke nevnt blant sømmene til denne maskinen. Må innrømme at jeg ikke vet helt hva som er forskjellen på de ulike sømmene. Jeg lover å legge ut bilder og info om de ulike flatlocksømmene som nevnes.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:45.