Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Regntøy - kun for gutter?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-15, 16:50   #1
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Regntøy - kun for gutter?

13 åringen trenger regnbukse.
Hos Stormberg er dette jentebuksa:

og dette guttebuksa:

Hun på 13 kunne ha den sorte, til nøds, er det forskjell? På snitt eller noe? Ettersom den sorte ikke dukker opp når man går inn på jente 8-14 - Regntøy?

Er det mulig, hva man skal lure på. De ser jo ellers helt like ut?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 16:55   #2
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Regntøy - kun for gutter?

Idioti!

Jeg tipper det ikke er forskjell i snitt, bare i farge. Jeg har sett det hos andre leverandører og - at regnbuksene går under gutteklær. Jeg tror det var hos en av sportsbutikkene jeg ikke fant regnbukser i det hele tatt til jenter, bare til gutter. Fordi de er sorte.

Gammel 02-06-15, 16:55   #3
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

De er jo like, bare forskjellig farge?

Gammel 02-06-15, 16:59   #4
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk! Da er den bestilt.

Gammel 02-06-15, 16:59   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Send de en mail og spør.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 17:00   #6
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Send de en mail og spør.

Ja, søren heller, det skal jeg gjøre!

Gammel 02-06-15, 17:12   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Regntøy - kun for gutter?

Stormberg pleier faktisk å fikse opp i sånt når de innser feilen. Jeg har spurt om noe som lignet litt før, men da var det faktisk forskjell i snittet på de to tingene jeg spurte om. Jentejakker er visst smalere i snittet og derfor ikke direkte sammenlignbar med guttemodellen som hadde den fargen Snuppa ønsket seg.

Gammel 02-06-15, 17:21   #8
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Regntøy - kun for gutter?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Stormberg pleier faktisk å fikse opp i sånt når de innser feilen. Jeg har spurt om noe som lignet litt før, men da var det faktisk forskjell i snittet på de to tingene jeg spurte om. Jentejakker er visst smalere i snittet og derfor ikke direkte sammenlignbar med guttemodellen som hadde den fargen Snuppa ønsket seg.

Men hun kunne jo likevel brukt den, selv om Stormberg tror at det er forskjell på gutte- og jentekropper før pubertet. Det er det jo ikke.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 19:28   #9
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Re: Regntøy - kun for gutter?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Men hun kunne jo likevel brukt den, selv om Stormberg tror at det er forskjell på gutte- og jentekropper før pubertet. Det er det jo ikke.

Nettopp! Det er så sprøtt med all kjønnsinndelingen på barneklær.
Ja til glade farger og kjønnsnøytrale snitt!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 19:36   #10
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

På 13-åringer er det ganske stor forskjell i kroppene på gutter og jenter. Mine to jenter har i hvert fall begynt å få hofter og kvinnelige former da. Mens sønnen min var rett som strek og tynn. Mine jenter passer ikke lengre i gutteklær. Til min 12-årings store fortvilelse da hun kun liker å gå i gutteklær. Bukser/shortser kan hun nå bare glemme å kjøpe på gutteavdelingen.

Gammel 02-06-15, 20:08   #11
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Standard

Veldig variasjon kropps-messig på trinnet til min 7. klassing, uansett kjønn. Noen med former, noen kraftige, noen små osv. Min jente er rett som en strek. Vil tro at regnbukser, med strikk i livet, er ganske fasongløse?

Gammel 02-06-15, 20:55   #12
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

På 13-åringer er det ganske stor forskjell i kroppene på gutter og jenter. Mine to jenter har i hvert fall begynt å få hofter og kvinnelige former da. Mens sønnen min var rett som strek og tynn. Mine jenter passer ikke lengre i gutteklær. Til min 12-årings store fortvilelse da hun kun liker å gå i gutteklær. Bukser/shortser kan hun nå bare glemme å kjøpe på gutteavdelingen.

Men nå snakket jeg om barn før pubertet da. Veldig mange 13-åringer er i pubertet, og det er jo det begynner å bli forskjell på kroppene utover kjønnsorganene.

Gammel 02-06-15, 21:00   #13
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Standard

Her var det jo snakk om en 13-åring som skulle ha regnbukse.

Gammel 02-06-15, 21:02   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Sv: Re: Regntøy - kun for gutter?

Ja, hun kunne kjøpt den, men den hadde en helt annen fasong. Hun er liten nok til at det ikke spiller noen rolle. Men stor nok til at for de største i samme modell, så gjør det en forskjell. De går fra 8-14 år.

Jeg ser på jentene på fotballaget til Snuppa at det er veldig stor forskjell på hvor utviklet de er i den alderen.

Gammel 02-06-15, 21:14   #15
Input

Input sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Her var det jo snakk om en 13-åring som skulle ha regnbukse.

Jada, men jeg snakket om jakken som 05-barnet til Tjorven ønsket seg.

Gammel 02-06-15, 21:54   #16
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Re: Sv: Regntøy - kun for gutter?

Jada, men jeg snakket om jakken som 05-barnet til Tjorven ønsket seg.

Men modellen går fra 8-14 år. Fra de er 10-11 så vil jo en del av jentene forandre seg en god del. Det har definitivt begynt å skje ting med min 05-modell.

Gammel 03-06-15, 00:40   #17
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Re: Sv: Regntøy - kun for gutter?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men modellen går fra 8-14 år. Fra de er 10-11 så vil jo en del av jentene forandre seg en god del. Det har definitivt begynt å skje ting med min 05-modell.

Samme med min som er jevngammel. Hun har former og ser ut som en tenåring allerede.

Gammel 03-06-15, 00:53   #18
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men at jentefasongene er så innsvingt handler vel mer om mote enn om kroppsfasong? At gutte- og herreklær er mer posete? For det er da ikke slik at alle jenter er timeglass? Mange er da epler og pærer og hva har du - fasonger som kanskje heller med fordel kan være mindre innsvingt, sånn for komfortens del?

Gammel 03-06-15, 00:56   #19
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men at jentefasongene er så innsvingt handler vel mer om mote enn om kroppsfasong? At gutte- og herreklær er mer posete? For det er da ikke slik at alle jenter er timeglass? Mange er da epler og pærer og hva har du - fasonger som kanskje heller med fordel kan være mindre innsvingt, sånn for komfortens del?

Exactly.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 11:33   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Eh ... begge mine foretrekker at klærne er relativt kroppsnære, og knerten arver snuppas innsvingede tøy fordi han liker det bedre.

Sikkert fordi de begge er ganske smale, og derfor blir "gutteklærne" for posete.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:46.