|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Er kattunger fortsatt gratis?Hei, vi skal hente kattunge i morgen, hos en nabo, og dette ble avtalt for lenge siden, da kattene var nyfødt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er kattunger fortsatt gratis?Jeg tenker at den er gratis hvis ikke annet er avtalt på forhånd.
![]() |
#3 |
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Er kattunger fortsatt gratis?Jeg føler at en del har begynt å ta en symbolsk sum for dem bare for å sikre at de ikke gis som slangemat (det var i alle fall beskjeden vi fikk da vi kjøpte vanlig gatemiks-kattunge for noen år siden), og det er helt kurant. Men det bør jo opplyses om på forhånd da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
can-jur
|
![]() Sv: Er kattunger fortsatt gratis?Ingen dyr bør være gratis.
![]() |
![]() |
#6 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Er kattunger fortsatt gratis?Hvis de ikke har fått noen vaksiner så pleier vel kattunger å være gratis. Vi ga bort blandingshunder en gang da jeg var barn (ikke planlagte sådanne), men ba da de nye eierne om å dekke utgiftene til vaksine som de fikk før de ble gitt bort. Nå vet jeg ikke om kattunger også rutinemessig vaksineres altså, jeg må nesten understreke det, men hvis de har hatt noen undersøkelser/vaksiner ville det vel være høflig å tilby seg å dekke dem.
![]() |
#7 |
Klar
|
![]() Sv: Er kattunger fortsatt gratis?Enig med Nenne, kattunger det ikke har vært utgifter med hadde jeg nok bare overrakt en blomst for. Kattunger med vaksiner eller hvis de får med seg noe utstyr ville jeg tilbudt meg å ihvertfall dekke utgiftene til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Er kattunger fortsatt gratis?Rasekatter kan jo være innmari dyre, men jeg antar at det hadde vært diskutert hvis det var det det var snakk om.
![]() |
![]() |
#9 |
![]() Sv: Er kattunger fortsatt gratis?Sorry, Divine |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
![]() Sv: Er kattunger fortsatt gratis?Enig. Jeg langet over penger omtrent før de hadde avsluttet setningen med klump i halsen og tårer i øynene så kan jo hende de kun brukte det som salgstriks, men det funket som bare rakkeren i så fall |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Er kattunger fortsatt gratis?Tja, om man vil være en ansvarlig katteeier, og det vil man jo, så er det faktisk billigere å adoptere en katt gjennom Dyrebeskyttelsen, enn å skaffe seg en katt gratis.
![]() |
#13 |
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er kattunger fortsatt gratis?Man har jo utgifter på de kattungene i løpet av de 12 ukene man har de hjemme,før de selges/gis bort. Jeg synes det er helt innafor å ta en symbolsk sum for huskatter. Hva er 200,- i den store sammenhengen? Katten skal ha mat ,ormekurer, vaksiner, den skal kastereres,merkes osv....1000 lappene flyr selv med huskatter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Er kattunger fortsatt gratis?
Jeg forstår det med å dekke utgifter eller at ikke alle som tar imot gratis dyr har gode intensjoner. Men jeg vet ikke helt om jeg syns det er ok at folk skal selge kattunger i stedet for å sterilisere katten sin. La oss si at man får et kull på 5 kattunger, så tviler jeg på at man bruker 1000 kroner på mat de første månedene. Men ja, jeg kunne nok betalt for utgifter dersom katten allerede hadde fått vaksiner og var sterilisert, det er jo ting jeg ville dratt til dyrlegen for å gjøre selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() Sv: Er kattunger fortsatt gratis?Vi hentet den første katta vår hos Dyrebeskyttelsen, da betalte vi 200,- og da hadde pus fått første vaksine og en sjekk hos dyrlegen først. Den andre hentet vi privat og tok med til dyrlege for vaksine kun dager etter at vi hadde hentet henne.
![]() |
#17 |
![]() Sv: Er kattunger fortsatt gratis?Takk for svar alle, jeg tror ikke de er vaksinert eller fått ormekur, jeg tar med en blomst og en 500-lapp i bakhånd, så kan jeg tilby meg å betale veterinærutgifter hvis de har hatt det. Blir kos med husdyr og ungene gleder seg vilt |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Er kattunger fortsatt gratis?Når nabokatten først har fått et kull, er det selvsagt bra at pusungene kommer til et godt hjem, når alternativet er å avlive dem.
![]() |
#19 |
![]() Sv: Er kattunger fortsatt gratis?Ukastrerte hannkatter forsvinner bare til skogs her vi bor, blir borte lenge/påkjørt/tatt av gaupe eller rev, så de får man uansett kortvarig glede av som kjæledyr |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Er kattunger fortsatt gratis?Godt å høre at folk tar ansvar.
![]() |
|
|