Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Spiller dere tv-spill?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-15, 10:59   #1
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Spiller dere tv-spill?

Mannen er ivrig PlayStation-spiller og vi spiller en del sammen. Nå for tiden går det i Helldivers.

Vi diskuterte dette på jobb og jeg fikk følelsen av å være ganske unik i så måte. Er det virkelig så uvanlig at voksne damer spiller tv-spill sammen med mannen (eller alene, for den del)?

Gammel 11-06-15, 11:04   #2
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiller dere tv-spill?

Verken jeg eller mannen spiller TV-spill og jeg syns helt ærlig det er snodig at voksne folk, menn og damer, driver med det. Men jeg vet jo selvsagt at mange gjør det og da er det sikkert noe morsomt med det som jeg ikke forstår.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 11:09   #3
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg spiller ikke jevnlig eller fast, men av og til i ferier får jeg et kick og låner Herremannen sin X-Box for å spille et eller annet Lego-spill (Harry Potter, stort sett). Det er artig noen dager, og så blir jeg lei igjen.

Gammel 11-06-15, 11:10   #4
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, men vi har en Kinect som står og støver. Kjøpte den for å spille litt aktive spill, men siden vi ikke gidder å omorganisere stua hver gang har den ikke blitt brukt. Synes spillene er artige å spille, men det blir altså ikke prioritert.

Kjenner et voksent par som spiller, men de er barnløse og av den nerdete typen som bruker fritiden på spill og bøker.

Gammel 11-06-15, 11:10   #5
Albertine
Bør lage seg en tittel selv

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Før vi fikk unger hendte det at vi spilte Project Gotham Racing på X-box, men det er jo haugevis av år siden.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 11:11   #6
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Det er nokså uvanlig, ja, men jeg kjenner flere som gjør det. De er temmelig nerdete, da.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 11:13   #7
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Faren til ungene spiller ganske mye, forresten.

Gammel 11-06-15, 11:15   #8
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg spilte en del for et år eller to siden, og jeg kommer nok til å spille igjen tenker jeg, men akkurat nå er ikke interessen der.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 11:23   #9
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde en periode hvor jeg spilte litt på Playstation 2,men da vi erstattet den med Wii, ble det ikke det samme. Hender ungene og jeg spiller litt bordtennis og bowling, men det er sjelden. Her i huset er det ingen som spiller hele natta og sånn. Så en reprise på Sinnasnekker'n her om dagen hvor far i huset satt i timesvis hver kveld og spilte tv-spill. Det synes jeg er drøyt.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 11:29   #10
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Det hender vi spiller med barna, og et par ganger har jeg fått nostalgikick og spilt Super Mario alene eller med broren min, men ellers har ingen av oss spilt TV-spill for egen del i voksen alder. Derimot spilte vi begge en del PC-spill før vi fikk barn. Sånn generelt synes jeg ikke det er verre at voksne spiller TV-spill enn at de driver med andre interesser (det er da nok av voksne som tilbringer hver eneste kveld foran TVen som jo egentlig er akkurat det samme), men samtidig hadde jeg ikke akseptert at spillingen tok overhånd og gikk utover familie- eller kjærestetid.

Sist redigert av Myria : 11-06-15 kl 12:26.
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 11:35   #11
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Njaaei. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg liker bedre å sitte foran dataen og spille enn jeg liker Playstation eller lignende. Jeg har et par PS3-spill liggende da, og tror jeg muligens vil like det ene av dem. Kanskje.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 11:37   #12
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Tidvis. Mest mario-kart med ungene, jeg taper alltid. Mannen er glad i å spille, men jeg liker egentlig bedre å se på tv.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 11:43   #13
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Tja...vi har en Wii, og av oss i familien er det nok jeg som er best på Mario. Men tro meg når jeg sier at det ikke nødvendigvis tilsier at jeg er så dyktg på det...

Uansett, det hender jeg spiller, men da må jeg være alene, eller sammen med mannen - det tok noen få spillinger sammen med Vesla før jeg innså at jeg er ett særdeles dårlig eksempel for min barn. Jeg blir råengasjert, og grinete når jeg taper, klarer ikke å la andre spille uten å komme med "gode" råd etterfulgt av "men hvorfor gjoooorde du ikke som jeg saaaa..."...

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 11:45   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er lenge siden nå, men jeg elsker grøsserspill, det er enda skumlere og mer moro enn skrekkfilmer, da man jo ER hovedpersonen og er mer inne i handlingen, på en måte. Silent Hill er favoritten, jeg har spilt SH siden det første kom ut i 1997. Elsker det!
Ja og så er det jo hysterisk morsomt å spille multiplayer (jeg og mannen spilte mye med et vennepar før) på Super Mario. Blir rene kaoset, og vi ler så vi griner.

Jeg er storfan av GTA også. Veldig lite pk å si det her inne, men jeg liker friheten i spillet. Spiller med minst mulig vold, og mest mulig side-missions og rett og slett bare det å oppleve byen og alt som skjer der. Har ikke spilt på et par år nå da.

Gammel 11-06-15, 11:47   #15
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Jeg er utrolig lite nerdete og virkelig ikke typen som noen vil gjette spiller. Likevel synes jeg det er gøy i perioder. Kan gå lenge mellom hver gang, men så får vi perioder der vi spiller. Nå er vi en slik periode. Det irriterer meg villt at mannen er høyere level en meg, så jeg vurderer å spille alene i smug.

Gammel 11-06-15, 11:56   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hender, veldig sjelden, litt i perioder, men jeg er ram med buen og griseskytingen i Zelda.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 12:02   #17
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Verken jeg eller mannen spiller TV-spill og jeg syns helt ærlig det er snodig at voksne folk, menn og damer, driver med det. Men jeg vet jo selvsagt at mange gjør det og da er det sikkert noe morsomt med det som jeg ikke forstår.

Jepp. (Jeg veit sant å si knapt hva det er. )

Gammel 11-06-15, 12:05   #18
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det hender jeg spiller med ungene. Spesielt sånne klassiske nintendofigurer liker jeg, sikkert fordi det minner meg om min egen barndom. Og hele familien spiller mario kart mot hverandre. Men kan ikke si jeg leter frem og spiller etter deres leggetid.

Min man sier at han aktivt har kuttet det ut fordi han vet at han blir lett hekta og ikke har lyst å bruke for mye av fritiden sin på det.

Jeg syns vel ikke det er noe verre å spille på tven enn på telefonen eller Ipaden. Så jeg syns det er helt grei ting å bruke fritiden sin på om det er det man ønsker.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 12:16   #19
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Ja. Jeg liker plattformspill som Zelda og Rayman. Rochermannen spiller også disse spillene men han spiller GTA og COD osv. også.

Også spiller vi Mario Cart/ Mario Party og Disney infinity med Sønnemannen da. Det er jo kjempegøy (og av og til veldig irriterende )

Gammel 11-06-15, 12:18   #20
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Åh, spy! Gubben her er helt hekta.
Han har jo spilt med stedatter fra hun var liten, sikkert når PS1 kom. Vi har alle utgavene oppigjennom og en drøss med spill.

Til jul i 2011 ga jeg han Red Dead Redemtion Cowboyspill til jul, og det har han spilt i årevis. Å, som jeg angrer på det..
Han snakker live med folk fra hele verden og det kan bli sent/tidlig ettersom man ser det for han avtaler med folk og man har jo ikke samme tidssoner...
I det siste har det vært litt bytte med GTA og noe annet. Jeg bryr meg ikke men må jo innrømme at før vi fikk gutta så prøvde jeg meg på motorsykkelcross og Tekken (to mot hverandre i slossing)

Jeg har gitt opp Tvèn så jeg leser bok.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:32.