|
Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Dere med småbarn og telefoner - OBS!Lillegutt får venner overalt altså, sist alarmsentralen x3. Dama var visst koselig, sa de på skolen da! Lillegutt har nemlig iphone til talemaskin... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere med småbarn og telefoner - OBS!Ja, det visste jeg faktisk.
![]() |
#3 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Dere med småbarn og telefoner - OBS!Haha!! Jeg visste at man kan ringe med en låst telefon og det er jo bra, men jeg visste ikke at man kunne ringe uten simkort eller noe. Yikes. Min ettåring fikk tak i telefonen min en dag og satt med nødnummer-menyen oppe da jeg klarte å ta den fra henne til ville protester.
![]() |
#4 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Dere med småbarn og telefoner - OBS!Ja, det visste jeg. Har lest artikler i nettaviser der nødsentralene har advart om dette. Er visst ikke uvanlig at små barn får leke med telefoner uten simkort og så ringer nødnummerene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Dere med småbarn og telefoner - OBS!Ja, det er jo noe av poenget. At man skal få tak i nødnumrene selv om telefonen egentlig ikke fungerer (den må ha strøm da). Dette er en av grunnene til at brannetaten ikke lenger har nødnummer 111.
![]() |
![]() |
#6 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Dere med småbarn og telefoner - OBS!Ja, det visste jeg. Sånn har det alltid vært.
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Dere med småbarn og telefoner - OBS!
Jeg har åpenbart ikke fulgt godt nok med |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Dere med småbarn og telefoner - OBS!Ja det har vi lært. En av jentene ringte alarmsentralen som igjen ringte meg og forklarte at det hadde vært en oppringning fra min telefon, ikke så hyggelig person.
![]() |
#11 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Dere med småbarn og telefoner - OBS!Ja, dette har jo vært opplyst om jevnlig i media så lenge jeg har hatt telefon i alle fall... Så det visste jeg.
![]() |
#12 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Dere med småbarn og telefoner - OBS!Ja, det ser man jo når man får opp kodebildet. Men det har aldri falt meg inn at ungene kunne komme på å GJØRE det, da.
![]() |
#14 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Dere med småbarn og telefoner - OBS!Ein bør vel ikkje la barn leike med gamle telefonar med batteri i det heile tatt. Dersom dei putter eit brukt batteri i munnen, kan dei bli forgifta.
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Dere med småbarn og telefoner - OBS!Nå lekte jo ikke lillegutt med telefonen da, ikke puttet han batterier i munnen heller, han er 12 år og dette er talemaskina hans som han bruker til å kommunisere med |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Yes, we can!!
|
Jeg visste faktisk det også, men det er nok mer tilfeldig og kommer fra en i overkant kommunikasjonsteknologiinteressert far.
![]() |
#17 |
Librocubicularist
|
Eg skjønte det. Men der var fleire som nemnde barn i putt-i-munnen-alder nedover i tråden, så eg tenkte kanskje det passa her. Sjølv blei eg overraska då eg las om kor farlege batteri kunne vere, første gong.
![]() |
![]() |
|
|