|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Er vektklubb.no verdt pengene?Jeg har, urk, begynt å legge på meg mer enn jeg har lyst til. Er enda innenfor normal BMI (24) men jeg vil ta tak i det nå FØR det blir for mye og har funnet ut at jeg har best kontroll med kaloritelling. Jeg kan ikke ha noe som heter forbudt mat, for da sklir det ut bare jeg rører litt av den maten. Med kaloritelling kan jeg spise alt, bare i mindre mengder.
![]() |
#2 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Er vektklubb.no verdt pengene?Jeg har aldri brukt oppskriftene, men elsker systemet med å legge inn det jeg spiser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er vektklubb.no verdt pengene?Jeg syns fitnesspal holder i massevis for å telle kalorier.
![]() |
#5 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Er vektklubb.no verdt pengene?Anbefaler også MyFitnessPal.
![]() |
#6 |
WF: BNBE
![]() Sv: Er vektklubb.no verdt pengene?
Sånn bruker jeg det også, samt til å vite hvor mange kalorier jeg kan spise når jeg går ned, og når jeg skal stabilisere. Av og til bruker jeg en oppskrift derfra fordi det er lettvint.
![]() |
#7 |
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er vektklubb.no verdt pengene?Du kan registrere kalorier på greteroede.no gratis. Du kan jo teste ut om den kan tilpasses dit kosthold. Fungerer det ikke så er det bare å slette seg. For mitt vedkommende fungerer den helt fint.
![]() |
#8 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Er vektklubb.no verdt pengene?Hmm ja jeg kan vel uansett finne oppskrifter på nett gratis der kaloriene allerede er regnet ut. For det er DER jeg sliter, når jeg feks. lager en gryterett eller lignende og må sitte og regne ut kaloriene i gryta og per porsjon osv. Da blir det litt stress og "to hell with it".
![]() |
#9 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Er vektklubb.no verdt pengene?Eg synes det er verdt pengane, ja.
![]() |
#11 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Er vektklubb.no verdt pengene?For meg har det variert. I periodar har det vore verdt pengane og i periodar har det blitt lite brukt. Men eg blir litt koko av kaloritelling og må bremse, det er først og framst årsaken til at eg ikkje har brukt det heile tida. Nå har eg latt medlemsskapet mitt løpe ut, men eg synest oppskriftsdatabasen, kaloritellesystemet, måltidsforslaga og moglegheita til å legge inn eigne oppskrifter ein gong og bruke dei om og om igjen gjer at det er verdt pengane. I tillegg er det nokre av gruppene på forumet som er veldig trivelege.
![]() |
![]() |
#12 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Er vektklubb.no verdt pengene?Som vegner tror jeg du har bedre utbytte av MyFitnessPal. Den er amerikansk, har enorme mengder matvarer registrert der, både norske, svenske og internasjonale. I starten må du kanskje veie litt, men på noen ting står det mengde og etterhvert greier du å ha litt feeling med hvor mange gram du har spist av noe.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er vektklubb.no verdt pengene?Jeg har ikke prøvd, og har inntrykk av at det er krøllete med oppskrifter og kaloritelling når en må bytte ut ingredienser, som jeg også ofte må. My fitness pal funket for meg mht å få oversikt, selv om jeg ikke finregnet på alt. Poenget er vel å få oversikt over hva en spiser og hvor "fellene" er. Jeg ble veldig rar i hodet av tellingen, det trigger ting I meg, så jeg gjør ikke det nå, men det er ulikt hvordan folk reagerer på det.
![]() |
#14 |
Pauset
|
Enig. Bruker også denne, og er kjempefornøyd!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Er vektklubb.no verdt pengene?Myfitnesspal er bra. Du kan scanne inn alle matvarer med strekkode, så sikkert ikke noe problem å legge inn mer uvanlige veganske varer.
![]() |
#16 |
Librocubicularist
|
På Vektklubb er det relativt enkelt å endre oppskrifter. Eit par tastetrykk så får ein redigere ferdige oppskrifter og kan lagre dei som "Min versjon". Eg bytta ofte ut ris, pasta og brød med meir grønnsaker for eksempel. Akkurat det er ei av styrkene med Vektklubb.
![]() |
![]() |
#17 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Er vektklubb.no verdt pengene?Grethe roede når ikke vektklubben til knærne i brukervennlighet. Så kan den være så gratis som den vil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Det er jo veldig bra, da går det sikkert fint å bruke den hvis en ønsker det.
![]() |
#19 |
Librocubicularist
|
Ja, det var noko av det eg likte best i min medlemsperiode. Andre program eg har sett på, må ein gjette litt når ein bytter ut ingredienser.
![]() |
![]() |
#20 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Er vektklubb.no verdt pengene?Jeg gir myfitnesspal en sjanse først, så prøver jeg ut vektklubb etterpå om jeg synes jeg trenger det.
![]() |
|
|