|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
En bra drikkeflaske til barn?I barnehagen til lille B skal vi ha med egen drikkeflaske om sommeren. I fjor hadde vi en fra Avent, men problemet med alle de plastflaskene er at de setter sånn smak på vannet.
|
|
|
#2 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: En bra drikkeflaske til barn?Jeg har en liten imsdalsflaske i barnehagen jeg. Jeg har byttet ut drikketuten med en tut som det er på de store flaskene. - Så bytter jeg ut denne flasken i ny og ne. - Jeg er jo klar over at disse flaskene ikke er laget for gjenbruk akkurat.
|
|
|
#3 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En bra drikkeflaske til barn?Jeg synes Imsdal-flaskene er de som holder seg best. Enkle å rengjøre og de er tette. Dessuten finnes de jo i flere størrelser
|
|
|
#5 |
|
flisespikker
|
Sv: En bra drikkeflaske til barn?Vi har kjøpt flere "sportsflasker" - slike som er av tynt metall med drikketut av plast, ofte med et plastlokk over. Etter å ha prøvd ulike varianter, har vi blitt veldig fornøyde med en med Tweety-motiv som vi kjøpte på en sportsbutikk i Grensen. Den er litt stor, men veldig fin og solid; drikketuten er tett og lett å åpne og lukke, og lokket sitter godt fast oppå tuten. Vi kjører den i oppvaskmaskin stort sett hver dag, og den er dessuten lett å vaske for hånd, for når man skrur av plasttoppen, er åpningen i selve flasken stor.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Sv: En bra drikkeflaske til barn?Jeg bruker imsdalflaske og bytter denne ut med jevne mellomrom.
|
|
|
#7 |
|
thirtysomething
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En bra drikkeflaske til barn?
Her går Imsdalflaskene i maskinen stadig vekk |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: En bra drikkeflaske til barn?Vi bruker imsdalflasker, fordi jeg ble så møkk lei av alle disse nille-plastflaskene som ikke oppvaskkosten kommer neddi... |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Går stille i dørene
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En bra drikkeflaske til barn?Vi bruker også Imsdal - helst de små flaskene, men med tuten fra de store. Husk å ta av plastikkringen som blir igjen på flaska, ellers så lekker tuten dersom du bytter på den måten. Vi vasker også flaskene i maskina. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
Da går jeg til innkjøp av Imsdalflasker i morgen - takk for tips alle sammen! |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Skrekkøgle
|
Ja, de er teite. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: En bra drikkeflaske til barn?Jenta mi har ei sigg-flaske. Har aldri vært borti at den har oksidert jeg, men kanskje det kan ha noe med det kjemiske innholdet i vannet å gjøre?
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 07-06-07 kl 23:23. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Etylbarbital
Sv: En bra drikkeflaske til barn?Siggflaskene er veldig bra! http://www.sigg.ch/
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Hva er det som er teit med dem? Jeg liker dem jeg. De andre er kjempevanskelige å åpne for barn, og lar man vær å lukke dem lekker de jo.
|
|
|
#15 |
|
...
Sv: En bra drikkeflaske til barn?Vi har Nike-flasker både små og store. Har ikke smakt på vannet fra den lille flasken, men den store setter ikke smak på vannet i hvertfall.
|
|
|
#16 |
|
Går stille i dørene
Hvor: Midt på, sånn cirka
Min erfaring er at mine egne og mine venners barn synes det er ganske lett både å åpne og lukke de "originale". Derimot er det lett at de nye tutene lekker fordi lokket sitter løst på, og i tillegg er det mer kronglete å drikke av fordi lokket kommer i veien. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Glamorøs
|
|
|
|
#18 |
|
Sv: En bra drikkeflaske til barn?Jeg vil anbefale Nalgene. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Ja, denne kan jeg også anbefale, har den ikke til ungen, men har et par selv, av den "voksne" utgaven, som jeg bruker til tur og trening. De er helt supre!
|
|
|
#20 |
|
Glamorøs
|
Sv: En bra drikkeflaske til barn?Den Nalgenflaska virket veldig bra! Det er jo så utrolig ekkelt med plastsmak på vannet, men jeg liker at flaska er gjennomsiktig så jeg kan se om den er vasket skikkelig.
Sist redigert av Tallulah : 08-06-07 kl 00:22. |
|
|
|
![]() |
|
|