|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
trenger lading
|
Bilsete: 0-18 kilo med isofix eller 0-25 uten isofixSnuppa er liten enda (7,5 kg), og passer fortsatt i babysetet, men tenker litt på neste sete. Har stor bil (Ford Galaxy) og ingen andre barn med bilstol, så plassen er ikke et problem. Har isofix på setene på sidene, men ikke i midten. Basen til babysetet står nå i midten, og fungerer greit der.
|
|
|
|
#2 |
|
I mål
|
Sv: Bilsete: 0-18 kilo med isofix eller 0-25 uten isofixJeg synes ofte at stolene til 18 kg støtter bedre de minste barna. De som går til 25 er jo ment å være mer romslige som oftest. Siden Snuppa ikke er så kjempestor ennå og trenger god støtte i tillegg, samt at du antagelig ikke har et enormt behov for å ha henne bakovervendt etter 18 kg, ville jeg gått for til 18 kg med isofix. Sist redigert av apan : 07-07-15 kl 15:09. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
trenger lading
|
Sv: Bilsete: 0-18 kilo med isofix eller 0-25 uten isofixDet er litt det jeg tenker ja, at hun ikke er særlig tung. (hun er riktignok lang, over 97 persentilen på sin "spesialkurve") Trenger alldeles ikke for romslig enda. I vogna har hun vokst ut av bagen, men virker knøtteliten i sportsvogna (det får bli en annen tråd.
|
|
|
|
#4 |
|
nju nja njo
|
Sv: Bilsete: 0-18 kilo med isofix eller 0-25 uten isofix0-18 med isofix ja, av samme grunner som det apan nevner.
|
|
|
#5 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Bilsete: 0-18 kilo med isofix eller 0-25 uten isofixIngen av mine barn har vært i nærheten av å veie 18 kilo da de var 4 år. Så vi snudde på grunn av lengden heller enn vekt. Og den gang (og kanskje fremdeles?) var det anbefalt å gå heller sette barna i beltestol hvis de skulle sitte fremovervendt.
|
|
|
|
#6 |
|
trenger lading
|
Sv: Bilsete: 0-18 kilo med isofix eller 0-25 uten isofixNoen med Besafe iZi Combi X3 Isofix?
|
|
|
|
#7 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Bilsete: 0-18 kilo med isofix eller 0-25 uten isofixVi hadde kombi til våre unger, men det var alltid montert bakovervendt. Det er jo ikke noe i veien for det.
|
|
|
|
#8 |
|
trenger lading
|
Sv: Bilsete: 0-18 kilo med isofix eller 0-25 uten isofixDenne ser jo også bra ut, men finner den ikke til salgs i de to butikkene i byen her som jeg vet har nettside.
|
|
|
|
#9 |
|
I mål
|
Sv: Bilsete: 0-18 kilo med isofix eller 0-25 uten isofixJeg antar det ene er en nyere versjon av det andre. Vi hadde en enda eldre (husker ikke hvilken) versjon av Besafe Izi Combi til storebror. Det var et veldig bra sete den gangen, og han satt godt i det. Det er ikke så veldig romslig så jeg går nok ikke for det til mine barn igjen (altså jeg mener til lillebror. Storebror og lillesøster er vel uansett litt store for et slikt sete), men sånn sett virker det veldig bra for din jente siden hun ikke er så stor. Jeg opplevde at det gav god støtte og sluttet godt (FOR godt i vårt tilfelle |
|
|
|
|
|
#10 |
|
trenger lading
|
Sv: Bilsete: 0-18 kilo med isofix eller 0-25 uten isofixStemmer det at rene bakovervendte som er tryggere enn kombistoler? Mener å ha lest det, men sliter med å finne hvor jeg leste det. Virker egentlig litt logisk tenker jeg, siden den skal fungere på to måter. Men det er kanskje det at monteringen kan være verre (iallefall der det ikke er isofix).
|
|
|
|
#11 |
|
I mål
|
Sv: Bilsete: 0-18 kilo med isofix eller 0-25 uten isofix
Jeg tror det var mer før. Den Combien vi hadde var akkurat som det tilsvarende bakovervendte setet når det ble brukt bakover. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Librocubicularist
|
Sikring av barn i bil-Facebook-sida hadde eit oppslag om det for ei stund sidan. Mogleg det ligg på bloggen deira?
|
|
|
|
#13 |
|
Klar
|
Sv: Bilsete: 0-18 kilo med isofix eller 0-25 uten isofixJeg syns det høres kjelkete ut å ha nr. 2 setet i midten? Vi hadde besafe combi - tror jeg det var - til eldste, og det er jo litt knølete å plassere ungen i det setet selv om det står nærmest døra. Minsten har cybex sirona, som jeg vrir 90 grader hver gang han skal inn eller ut, og det er jeg innmari fornøyd med. Enkelt både for løfting inn og ut og nå når han helst vil klatre selv. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
trenger lading
|
Sv: Bilsete: 0-18 kilo med isofix eller 0-25 uten isofixFant ikke noe på Facebook siden, og fikk beskjed om bruker og passord på nettsiden... (?)
|
|
|
|
#15 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilsete: 0-18 kilo med isofix eller 0-25 uten isofixJeg anbefaler cybex sirona!
|
|
|
#16 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Bilsete: 0-18 kilo med isofix eller 0-25 uten isofixVille absolutt gått for isofix. Vi har valgt det, og kjøper heller nytt bakovervendt for beltemontering om han bikker vektgrensen før han blir fem år. Det er utrolig mye mer behagelig å ha stolen festet i isofix, både jobbmessig og viten om at stolen er helt korrekt festet. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Bilsete: 0-18 kilo med isofix eller 0-25 uten isofixPearl kan brukes bakovervendt til 18,5 kg mener jeg, og den halve kg kan de bruke lang tid på i den alderen :-) |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Bilsete: 0-18 kilo med isofix eller 0-25 uten isofixVi har tre ulike bakovervendte seter fordelt på to biler, Besafe Izi Kid x3, Britax Hi-way II og Akta Graco Belogic. De to siste kan brukes fra 9-25 kg og har forankringsseler. Vi er klart mest fornøyd med det siste, Pjotten har hatt det fra han var ett år, og satt like godt i det da som nå, over fire år seinere. Han har fortsatt god plass i det, men har likevel fått beltestol nå, siden minsten har overtatt mellombrors sete og mellomste trengte storebrors.
|
|
|
|
#19 |
|
tankefull
|
Denne har vi, og er fornøyde. God regulering av sitte/hvilestilling, støttebeinet tar liten plass og magneter holder selene på plass i siden når du tar barnet inn og ut. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia