|
Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
...we have cookies
|
![]() Nye hull i ørene?For nesten ti år siden lot jeg hullene jeg hadde i øreflippene gro igjen. Av og til savner jeg den muligheten til å pynte meg med ørepynt, av og til ikke. Dersom jeg skal ta nye hull tenker jeg å gjøre det i piercingstudio - og siden det ikke er noe nær her jeg bor, så vurderer jeg å gjøre det nå som jeg skal sørover på ferie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Nye hull i ørene?Er du sikker på de er helt grodd igjen? Jeg har et ekstra hull i det ene øret, som jeg tok da jeg var 17. Det er 33 år siden, og jeg har veldig sjelden hatt øredobb i det. Jeg har ikke hatt noe i det på minst 25 år, og nå testet jeg med en øredobb - fortsatt hull. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Nye hull i ørene?Jeg tok nye hull i fjor, hadde da ikke hatt siden jeg var ca 17-18 eller no, og er veldig fornøyd med å ha gjort det. Bytter stadig på ørepynt og føler det er en del av antrekket når jeg vil pynte meg skikkelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Nye hull i ørene?Jeg vurderer det samme. Det er sjelden jeg bruker øredobber, men det er unektelig praktisk å ha muligheten + at jeg ser det er veldig fint med små øredobber i øret, egentlig.
![]() |
#6 |
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nye hull i ørene?Jeg lot det gro igjen som barn (tiårsalderen), pga komplikasjoner med betennelse og herk. Da jeg nærmet meg tenåra ville jeg ha nye.
![]() |
#8 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Nye hull i ørene?Mine grodde igjen da jeg var 9-10 år.
![]() |
#9 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Nye hull i ørene?Mitt ene hull gror stadig igjen om jeg ikke bruker noe der på noen måneder. Så irriterende! Har fått det stukket opp igjen to ganger, men glemmer å bruke øredobber fast (siden jeg er allergisk mot de fleste dobber og alt må være grøssedyrt ekte gull osv) så det gror igjen hele tiden. Såå vondt å stikke det opp selv, men jeg gjør det av og til. Hullet i det andre øret gror aldri igen og er helt ukomplisert. Så rart?
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Nye hull i ørene?Dixie: jeg har kjøpt et par små kuler i hvitt gull, de bruker jeg til daglig, og bytter på med andre som jeg tar ut igjen etter noen timer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Nye hull i ørene?Takk for tips. Jeg vurderer å investere i noen fine gulldobber, men så blir jeg litt redd for at jeg plutselig ikke skal tåle de heller. Kjøpte noen i rent sølv en gang, de tålte jeg IKKE. Men jeg tåler de hos frisøren. Kjøpte noen på Vita som skulle være i samme materiale som frisørdobbene, og "alle" skulle visst tåle dem, men de tålte jeg heller ikke.
![]() |
#12 |
Bookhouse girl
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nye hull i ørene?Kan jeg få anbefale Pinpoint Piercing i Oslo? Jeg fikk tatt hull i ørene der i voksen alder, og maken til profesjonelle og hyggelige folk. De var utrolig nøye med å sterilisere alt utstyret (har egen autoklave) og plassering av hull, og jeg fikk også kjøpt et par øresmykker med kule på baksiden av øret, så de var lette å sove med. Hvis du har problemer med at hullene gror igjen er det veldig lurt med smykker av denne typen, siden de ikke trenger å tas ut så ofte (bare rens dem med saltvann og en q-tip innimellom). |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
...we have cookies
|
![]() Sv: Nye hull i ørene?Varta, mange takk for tips! Da skal jeg ta turen innom der. Jeg vurderer nemlig å få tatt opp igjen en piercing jeg har latt gro igjen i tillegg til hull i ørene, og da er det greit å vite at det er et godt og seriøst studio. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Nye hull i ørene?Jeg lot de gamle gro igjen for det var bare kluss med de. Tatt hos frisør. Var spent da jeg skulle ta på nytt, men gjorde det da skikkelig hos det studioet som er nevnt her. Veldig fornøyd!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Nye hull i ørene?
Ta turen til Solid i Stavanger og kjøp noen helt enkle i kirurgisk stål? Jeg gikk med små gullkuler i alle hullene mine i mange år, frem til jeg skulle på sykehuset og ha ut minsta, for da tok jeg dem ut og la dem på en lur plass ... Nå har jeg brukt sølvringer i ørene de siste årene, og tåler det greit heldigvis. Men små gullkuler koster ikke allverden om du bare har to hull, så om du ønsker å holde hullene åpne uten å stresse med det kan du jo ha to sånne i? Men som sagt: Piercinstudioene har fine, små i kirurgisk stål som er supre å bruke.
![]() |
#16 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Nye hull i ørene?DET kan jeg jo, tusen takk for tipset.
![]() |
#17 |
|
De bruker nål ja. Jeg syns det var MYE mindre vondt enn "pistol". Også er de som gjør dette så utrolig mye mer proffe, og utstyret er pakket og desinfisert. Og du må signere på at du er edru og har spist i dag og i det hele tatt før de går med på å hulle deg.
![]() |
#18 |
|
![]() Sv: Nye hull i ørene?Jeg tok hull på impuls, i en frisør i en bakgate i Nicaragua, men det gikk bra altså, men litt galskap kanskje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem siden: Jan 2011
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Nye hull i ørene?Tusen takk for denne! Min 11-åring vil ha hull i ørene nå, og jeg har sagt det er greit, men etter denne tråden blir det ALDRI gjort i frisørsalong! Verken på meg eller noen av ungene. Er så glad for denne infoen. Fy søren. Tenk at jeg kanskje kunne unngått det helvetes øreproblemet mitt (med at det gror igjen, allergi osv) om jeg bare hadde heller gått til et piercingstudio den gangen.
![]() |
|
|