Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Sportsvogn, Emmaljunga

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-07-15, 22:11   #1
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

Sportsvogn, Emmaljunga

Snuppa må ha "ny" vogn. "Ny", fordi jeg veldig gjerne kjøper brukt.
Hun kommer til å bruke den hun har nå til å sove i barnehagen, en stor Simo duovogn vi har arvet. Den tar mye plass i bilen, så vi vil ha en sportsvogn hjemme til turgåing i snø og grusveier, og transport ellers. Bruker ikke så mye på butikk og slikt, da bæres hun i sele.
Jeg har funnet en Emmaljunga i nærheten på finn.no. Den er nok tilsvarende denne. Hvis det er den: Jeg liker at den er lett og ikke så kjempestor sammenlagt. Vet ikke om den har full liggestilling, men ikke helt sikker på om det er et must eller ikke for oss. Ser robust ut til trilling i snø.

Hvis noen har denne, erfaringer?
Hvor lang var barnet før den ble for liten?
Andre forslag?
(ikke særlig lysten på trehjuling...)

Gammel 14-07-15, 22:14   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sportsvogn, Emmaljunga

Ungen min på 3,5 år trødde seg nedi noe lignende her forleden dag. Han der definitivt for stor (20 cm lenger enn vogna), men mener han fint kan sove der fortsatt om behovet blir stort nok. Jeg tror jeg begynte å tenke på den som knapp da han var 2 år. Dvs 92-94cm.

Gammel 14-07-15, 22:16   #3
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes emmaljunga er små. Disse er vel av de største. Hva med en lett Babyjogger eller tfk? Brio go er og lang i ryggen.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-15, 22:17   #4
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Veit ikke hvordan det er med nyere modeller, men vi har gammel Scooter som sovevogn i barnehagen. Den er lettere enn Emmaljunga Edge Duo, som er hovedvogna vår, men fortsatt tung og tar en del plass sammenslått også. Kraftige hjul som tåler all slags underlag. Fireåringen på 1 meter sover greit nok i den ennå, om det kniper, men da krøker han seg litt sammen.

Gammel 14-07-15, 22:24   #5
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Den på Finn er fra 2014 visst. Og er det den jeg linket til er den 12,1 kg og sammenlagt 87x 50 x 30 cm. Høres en del mindre og lettere ut enn den vi har.

Gammel 14-07-15, 22:28   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da jeg jobbet i bhg. likte jeg ikke Scooter fordi man ikke kunne ta av bøylen foran (husker ikke hva den heter) og vogna ble da veldig trang når 2-åring + vinterpose skulle oppi. Akkurat Scooter synes jeg i tillegg er veldig trang.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-15, 23:09   #7
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde scooter til min yngste da han var eldre. Det var en av de beste sportsvognene jeg har hatt (har hatt 20+). Den var lett å trille, lett å slå sammen, tok liten plass i bil, var lun og fin og han likte den svært så godt. Den har ikke full liggestilling, men du får lagt den godt ned likevel, så det var ikke noe jeg savnet. Han brukte den til han sluttet med vogn. Husker ikke hvor gammel han var da, rundt tre?

Gammel 16-07-15, 18:19   #8
Levic

Levic sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har scooter til vår treåring, og han har goooood plass.
Syns liggestillingen er helt ok, den går ganske langt ned.

Gammel 16-07-15, 20:56   #9
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Standard

Veldig varierende erfaringer folk har med plassen i denne (forsåvidt i andre tråder om vogner). Jeg får bare høre om vi kan se på den en dag, og bedømme selv. Vil ikke ha den for stor til henne heller. Skulle hun trenge vogn utover den tida den passer så har jeg sett at vi har mulighet til å søke vogn gjennom hjelpemiddelsentralen grunnet diagnosen hennes.

Gammel 16-07-15, 23:17   #10
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Scooter holder seg godt i pris. Du kan jo se på den i butikk og så kjøpe brukt.

Gammel 17-07-15, 11:09   #11
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Standard

De som har den jeg så på Finn har ferie nå, så vi ser når de/vi er ferdig med ferie. Er bare ca 15 min kjøring fra oss.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47.