|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Unik
|
![]() Buhund?Er det nokon her inne som har erfaring med denne rasen?
![]() |
#2 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Buhund?Drentsche Patrijshond. Elsker barn og andre dyr, fra Nederland, fattige bønder skulle ha en hund som kunne holde et øye med barna og dyra. Følger etter deg hvor enn du går, stikker ikke av gårde. Kan gå løs.
![]() |
#4 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Buhund?Buhunden er nok stri, ja. Og de bjeffer. Naboen har en på tiende året, og den bjeffer like mye( og de har gått kurs og fulgt alle råd fra den var valp).
![]() |
#7 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Buhund?
Noe av grunnen til at vi valgte Drentsche Patrijshond er at den svært sjelden bjeffer. Vet det er et kull på gang i Sverige. Ingen som driver oppdrett i Norge, kun 40 drenter i Norge.
![]() |
#8 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Buhund?Hm, bo ute ja, da er det ikke sikkert en drent er tingen. De vil veldig gjerne være nær familien sin/eier mesteparten av tiden.
![]() |
#9 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Buhund?Mens buhunden en av naboene mine hadde bjeffet aldri og var veldig vennlig. Den bodde på en gård og løp fritt omkring. Den eneste av nabohundene hunden min kom overens med faktisk. Men den var kanskje et unntak.
![]() |
#10 |
Unik
|
![]() Sv: Buhund?Eg leste noko om den bjeffinga hjå ein oppdretter. At buhunden hadde fått eit ufortjent rykte på seg. Men vil ikkje dette og variere frå hund til hund og ha litt med oppdragelse og gener å gjere?
![]() |
#11 |
finner ut av mye
|
Det vil jeg tro. Valpene tar jo og etter moren sin.
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Buhund?Noen raser krever det mer jobbing for å få rolige enn andre. Noen raser bjeffer lite, andre har lettere for å gjøre det. Mulig buhundund har dårlig rykte dels fordi den gjerne har gått udressert rundt på gårdsplasser, men det er nok liten tvil om at det er en av de rasene som man må jobbe med for å unngå bjeffing. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Buhund?Hvis du skal ha den ute så begrenser jo utvalget seg en og del. Huskyhunder, en del jakthunder vil nok klare seg ute, men vil nok savne en flokk om de blir stående alene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
rakkarpus
|
Dette er jeg enig i. Vår lapphund bodde heller ikke ute, sov inne, og var mye inne hos oss. Men den likte seg også ute.
![]() |
#15 |
Unik
|
![]() Sv: Buhund?Grunnen til at me ser på mulighet til å ha den ute, er fordi det ikkje er plass inne og litt allergi ute å går.
![]() |
|
|