Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Sykkelhenger

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-15, 11:53   #1
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sykkelhenger

Det fikk vi av min kjære mor i bursdagsgave. Så langt har den bare vært med på en liten runde i nabolaget, men jeg har planer om å dra på lengre turer.
Er det ting det er lurt å huske på? Barna bør vel ha hjelm sant?
Det er ikke veldig tilrettelagt for sykling her. Fortauene er nokså smale som regel, og man har strengt tatt ikke lov å sykle der heller. Politiet skal visst utvise skjønn i forhold til bøtelegging i det minste.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-15, 14:11   #2
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sykkelhenger

Hjelm må de ha. Også lurt med flagg på hengeren så den er lett å se i trafikken.

Er det mindre trafikkerte veier dere kan sykle på. Kanskje ikke så hyggelig om det er mye trafikk og du må sykle i samme felt som bilene?

Gammel 21-07-15, 15:00   #3
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Hjelmer skal jeg nok få fått i. Bør de være med og prøve, eller holder det å måle hodeomkretsen tro?
Flagg fulgte med.
Langs med stranden er det flere kilometer med eget sykkelfelt så det blir nok der jeg kommer til å holde meg. Det er heldigvis ikke så veldig langt dit fra der jeg bor.

Gammel 21-07-15, 21:13   #4
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Holder nok å måle omkretsen. Er stort sett en småbarnsstørrelse på hjelmene. Greit at det er regulerbart i nakken i tillegg til under haka, så de kan tilpasses.

God sykkeltur!

Gammel 27-07-15, 14:11   #5
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Holder nok å måle omkretsen. Er stort sett en småbarnsstørrelse på hjelmene. Greit at det er regulerbart i nakken i tillegg til under haka, så de kan tilpasses.

God sykkeltur!

Takk skal du ha.

Gammel 27-07-15, 23:32   #6
Isprinsessen
Vinter

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Hør om du evt kan få bytte hjelmene eller få pengene tilbake om de ikke passer. Ikke alle som passer eller sitter like bra.
Jeg har brukt å hatt med pledd som de kan ha over bena om det blir kaldt.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-15, 23:51   #7
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Hør om du evt kan få bytte hjelmene eller få pengene tilbake om de ikke passer. Ikke alle som passer eller sitter like bra.
Jeg har brukt å hatt med pledd som de kan ha over bena om det blir kaldt.

Lurt! Takk for tips.

Gammel 28-07-15, 07:31   #8
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er lurt å velge hjelm som ikke er spiss bak, hvis de skal hvile hodet inni tilhengeren. Jeg vet ikke hvor høy "rygg" det er inni disse tilhengerne men jeg ville valgt en hjelm som var avrundet eller flat bak.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:18.