|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
lider av tastleksi
|
![]() Villvin som gjerdeskjulerTomta vår er en hjørnetomt mot to gangveier, den ene ligger høyere og der er det plantet en thujahekk som forhåpentligvis om noen år blir høy nok til å skjerme mot innsyn på terrassene, og gjerdet er uansett lavere enn hekken nå, så der er det ikke aktuelt å tenke på noe, men på langsiden av tomtegrensa er det en liten gangvei og et langt flettverksgjerde, som er veldig åpent naturlig nok. Jeg har alltid hatt veldig lyst på villvin som velter seg over sånne gjerder, men aldri før hatt tomt og mulighet, men nå har jeg altså det i teorien.
2003 2010 2012 It's not only only, but but. We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional! Sist redigert av GydaG : 21-07-15 kl 13:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Villvin som gjerdeskjulerJeg har ikke erfaring med villvin, men jeg vil i alle fall anta at klematis vil trives slik. Vi har noen svære. Og de tåler alt... Bor i Trøndelag.
![]() |
#3 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Villvin som gjerdeskjulerJeg er veldig for! Vi har villvin flere steder og jeg elsker det (Det eneste jeg ikke vil er å la villvin vokse langs husveggen, ettersom de spiser seg inn i treverket).
![]() |
#4 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Villvin som gjerdeskjulerNå må jeg bare finne ut hvordan evt avlegger kan skaffes og behandles før planting, og ikke minst om det er egnet å plante der mtp dybde og grunnen, er mye stein og leire her. Egner seg kanskje ikke i potter akkurat.
![]() |
|
|