|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fortynnet
|
![]() Gode havrekjeks e.l. (ikke søte)Jeg spiste nettopp noen veldig gode, ganske lyse kjeks fra et hjemmebakeri. Jeg antar det var en slags havrekjeks, ikke av cookietypen men sånne som passer til ost. Prøvde meg på en oppskrift fra Berit Nordstrand, som var helt ok men ikke like gode. Er det noen som har en god oppskrift? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Gode havrekjeks e.l. (ikke søte)Åh, jeg fikk noen av svigerinnen min til jul som var supre. Skal se om jeg kan få fatt i oppskriften. De var nok ganske rike på smør, nesten litt shortbread i konsistensen.
![]() |
#4 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Gode havrekjeks e.l. (ikke søte)Jeg vet at det ikke er det du etterspør, men våger meg likevel.
![]() |
#6 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Gode havrekjeks e.l. (ikke søte)
Bra, for denne er god. I et selskap jeg lagde mat til,- og serverte disse til ostefatet tok ungene helt av og ranet fatene. De elsket kjeksen, mulig et var pga formen (hadde slike snurrede, lange).
![]() |
#7 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gode havrekjeks e.l. (ikke søte)Om du har tilgang på Schønberg Erken, kan jeg anbefale oppskirften på Nansens Havrekjeks derfra. De er rike på smør, dog, men helt fantastisk gode. Jeg har oppskriften i en bok et sted hjemme, men er dessverre bortreist akkurat nå.
![]() |
#8 |
Eklektisk
|
![]() Sv: Gode havrekjeks e.l. (ikke søte)Her er kjeksene som Amundsen brukte (klippet fra nettet): |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Gode havrekjeks e.l. (ikke søte)Kunne arbeide så meget lenger høres lovende ut! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Gode havrekjeks e.l. (ikke søte)Amundsen brukte visst flere. Denne har vært bakt i vår familie i generasjoner, og er kjempegod:
![]() |
#12 |
Bookhouse girl
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gode havrekjeks e.l. (ikke søte)Pussig sammentreff, jeg fikk nettopp tilsendt mammas oppskrift på havrekjeks fra Stor Kokebok. Disse var veldig populære i min familie da jeg var liten (men populariteten sank litt da jeg insisterte på rød og grønn konditorfarge i kjeksene). |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|