|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Søt og rar
|
![]() El-sykkel?Her i byen legger politikerne opp til at det skal være både svindyrt og umulig å komme seg til og fra jobb, så jeg vurderer el-sykkel. Det sitter litt inne, for jeg vet ikke om det er helt gjennomførbart, men jeg kommer til å tjene inn det den koster på langt under et år med den nye rushtidsavgiften.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: El-sykkel?Kollegaen min er veldig fornøgd med sin Cannondal el-sykkel som ho kjøpte på Sykkelsenteret i Bergen i mai i år:
![]() |
#3 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: El-sykkel?Her i byen kan man låne el-sykkel og teste, kanskje det er noe lignende hos deg?
![]() |
#4 |
Søt og rar
|
![]() Sv: El-sykkel?Takk for tips, Simone.
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: El-sykkel?Anbefaler deg gruppa el-sykkelens venner på facebook, der finner du mye info og kan få svar på ting du lurer på! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: El-sykkel?Jeg har en sykkel som er vakker, men om den har "futt" - altså som en litt artig hybridsykkel - er jeg ikke like sikker på. Jeg elsker sykkelen min, fikk den i april og har aldri syklet så mye som jeg gjør nå. I alle fall ikke siden jeg var ganske liten. Jeg jobbsykler, og ser også at jeg fritidssykler mye mer enn før. Fortsatt bruker jeg den vanlige sykkelen min i skogen, men all transportsykling foregår med elsykkelen. Jeg har en Kalkhoff tasman classic, 2015-utgaven. Sist redigert av Darth : 07-08-15 kl 14:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: El-sykkel?
Hvor mye bruker du sykkelen, m^2? Er du fornøyd med investeringen?
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: El-sykkel?Jeg bruker den så mye som jeg hadde tenkt for å si det sånn Sist redigert av m^2 : 07-08-15 kl 13:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: El-sykkel?Jeg har prøvd elsykkel opp den aller verste bakken på min jobb-rute, og det var kjempemorsomt! Har tenkt å kjøpe, men sliter med å velge. Veldig fint om alle som har erfaringer legger inn merkenavn og pris, det er veldig fint å høre hva dere synes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
En, av to-tre
![]() Sv: El-sykkel?En av de tingene jeg er veldig fornøyd med på min kosesykkel er at den er komplett. Den har lys, bagasjebrett, skjermer, et fantastisk brooks sete, feste til sykkelpumpe, integrert sykkellås, etc. Det som er tilleggsutstyr på mange sykler er standard her. Mange vil jo ikke ha dette tillleggsutstyret, men en som kjøper en retrosykkel sånn som meg vil jo nødvendigvis det. Jeg har selvsagt matchet med sykkelveske og en ekstra solid sykkelås som var svinaktig dyr (men som jeg fikk på kjøpet). |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: El-sykkel?Takk for nyttig informasjon, m^2! Mannen maser på at jeg skal kjøpe meg en siden jeg ikke kjører bil og har et stykke til jobben. For meg er nok tærskelen litt høyere enn den kunne ha vært, blant annet fordi jeg ikke har syklet på vanlig sykkel heller på flere år.
![]() |
#12 |
Shake it out!
|
Signerer dette. Jeg har en Stevens sykkel (kostet 22 000) og er veldig fornøyd. Har dog bare 8 km hver vei, men batteriet mitt har range på 55 km (på full effekt).
![]() |
#13 |
Søt og rar
|
![]() Sv: El-sykkel?.. og etter at bilturen hjem i dag tok 75 minutter, er motivasjonen for å sykle hjem ytterligere styrket.
![]() |
#14 |
Superaktiv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() |
![]() Sv: El-sykkel?Velorbis har flotte el-sykler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
En, av to-tre
Du bør unne deg å prøve en sånn, Appelsin. Jeg har aldri hatt bedre sykkel, og jeg er 43 år. Ikke en gang mannen min trodde at jeg faktisk kom til å sykle til og fra jobb, men det gjør jeg. Suser av gårde faktisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: El-sykkel?Jeg tror definitivt at du kommer til å vinne overbilkøa med en el-sykkel. Jeg gjorde gjerne det da jeg syklet til byen på jobb for noen år siden. Litt kortere og slakt nedover da. Men med hjelp vil det jo gå fortere. Har ingen greie på el-sykkel som sådan. For meg blir det nok for langt uansett.
![]() |
#17 |
Søt og rar
|
![]() Sv: El-sykkel?Nå har vi diskutert saken ferdig i familierådet, og jeg går for elsykkel. Noen søk på nett i går etterlater meg i fullstendig jungelhumør, men det beste jeg kan gjøre er vel sikkert å oppsøke en seriøs butikk og teste ut ulike sykler?
![]() |
#18 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: El-sykkel?Jeg ønsker meg også en, det er så innmari trått å sykle de 14 km en vei til og fra jobb. Det er motvind uansett hvor jeg sykler og bakkene ...
![]() |
#19 |
En, av to-tre
Spørs hvor mye fart du vil ha. Motoren kutter på ca. 26 km/t på alle (lovlige) elsykler. Jeg sykler lett mye raskere enn dette nedover (selvsagt) og bortover (hvis jeg vil). Jeg har en rimelig lang oppoverbakke hjemover (0-300 meter over havet), og min retrosykkel klarer jobben helt utmerket. Siden jeg ikke er spesielt sprek ligger jeg på 12-14 km/t opp den bratteste bakken, da sykler jeg forbi de fleste sprekingene med sykkelklær og landeveissykkel (bakken er drøy og tung og bratt). På flaten vil det være mye raskere med en landeveissykkel enn med en elsykkel, men jeg vil jo aldri drømme om å sykle fortere enn 35-40 km/t uansett sykkel, så for meg er dette et teoretisk problem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Jeg har en sånn klassisk kjerringsykkel, som er blant de billigere el-syklene. Den heter Eco-Ride Ambassadør og kostet 13500. Den duger helt utmerket til å sykle f.eks fra Gamlebyen til Ryen eller Ekeberg med barn bakpå, om du er kjent i Oslo. Det er temmelig bergenske forhold.
![]() |
|
|