|
Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Hva tenker dere om stretching av hull i ører?Ikke en problemstilling i heimen her, men i ferien har jeg oppdaget stadig økende antall med store plugger i ørene og jeg kom over en samtale om når det er ok at ungdommer strecher hull. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Audacious
|
![]() Sv: Hva tenker dere om streching av hull i ører?Jeg ville tenkt atten, og frarådet det et år eller to til, dvs det samme som med tatoveringer. Hullene krymper ikke noe særlig av seg selv, så da må man eventuelt ha kosmetisk kirurgi.
![]() |
#4 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva tenker dere om streching av hull i ører?Nja, tja. Uaktuelt før 18 kanskje, men etter det må de jo gjøre som de vil. De har både onkel og tante med sånne hull, så litt å slekte på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Vinter
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva tenker dere om streching av hull i ører?Gjør barna mine noe sånt blir de arveløse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hva tenker dere om streching av hull i ører?Det er svært utbredt i ungdomsmiljøet i Trondheim føler jeg.
![]() |
#8 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hva tenker dere om streching av hull i ører?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hva tenker dere om streching av hull i ører?Minst 18, og jeg er igrunnen glad for at jeg har tre barn som har passert 18 med god margin uten noe slags hull eller tatoveringer. Så jeg håper ikke minstemann slår seg på stretche-masing. De ørene kan da umulig bli normale igjen om man tar ut ringen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Hva tenker dere om streching av hull i ører?Jeg bestemmer før de blir 18 og jeg ville ikke tillat det, men som myndige bestemmer de selv. Jeg ville nok forsøkt å overtale til å vente litt til, men jeg ville aldri i verden laget noen konflikt selv om vi tydeligvis hadde hatt ulike stil-/skjønnhetspreferanser. Dette gjelder både stretching, piercing og tatovering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Hva tenker dere om streching av hull i ører?
Tja? Det var blant dem med dialekt fra ditt område det krydde av med slikt der jeg var. I alle fall påfallende nok til å tenke at det må være utbredt også der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Hva tenker dere om streching av hull i ører?Jeg synes det er helt fryktelig (ærlig) så jeg hadde jobbet hardt for å motvirke lysten til å lage store hull i øreflippene. På samme måte som jeg hadde motarbeidet ønsket om all annen stretching og kroppskunst med bakgrunn i indianerkultur i Amazonas eller afrikanske steppefolk. Liker det ikke, men tror ikke det helseskadelig.
![]() |
#13 |
Gå heim, kyss din kvardag
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Hva tenker dere om streching av hull i ører?Dei måtte venta til dei var 18, og sidan eg syns det ser heilt disgusting ut hadde eg sagt kva eg meinte.
![]() |
#14 |
med tunga på styret
![]() Sv: Hva tenker dere om streching av hull i ører?En av vennene til husets 17-åring har gjort dette. Dessverre hadde han dårlig tid/ikke peil, slik at øreflippen brast. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva tenker dere om streching av hull i ører?Jeg håper mi jente aldri får lyst til å pierce seg i ansiktet eller ordne slike store hull i ørene. Jeg her har i allefall gode, synlige argumenter å vise henne hvorfor hun bør la vær om hun insisterer eller blir gammel nok til å ta valget selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Hva tenker dere om streching av hull i ører?Jeg synes det kan være kult, jeg liker både piercinger og tatoveringer (selv om jeg ikke har noen selv), og har en secret crush på Sala fra Pinpoint Piercing. Men det hadde vært uaktuelt å la ungen gjøre noen av delene før han ble myndig, og jeg hadde nok håpet han ventet en god stund lenger enn det også.
og det skal vi alltid bli. Sist redigert av Input : 09-08-15 kl 19:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva tenker dere om streching av hull i ører?18. Permanente endringer på kroppen er uaktuelt så lenge jeg kan bestemme.
![]() |
#18 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva tenker dere om streching av hull i ører?Jeg hadde nok tatt en alvorsprat om permanente endringer, og samtidig satt en 18 års grense for slikt i mitt hus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Hva tenker dere om streching av hull i ører?Håper det aldri skjer, det er grusomt.
![]() |
#20 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hva tenker dere om streching av hull i ører?18 år. Etter det hadde jeg nok, om jeg fikk nyss om slike planer, sneket meg til at de kunne fått en titt på min jevnaldrende-med-meg venns slike hull. Om det ikke skulle være avskrekkende i seg selv at en av gamlas venner har slike, så vil kanskje de gammelmannsørehårene han har fått og som for meg gir en helt skrikende og komisk kontrast, gjøre utslaget.
![]() |
|
|