Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Tips til hårprodukt som får tørt, frizzy hår til å legge seg - uten å være for oljete

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-15, 19:17   #1
Moia
Feil planet

Moia sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Tips til hårprodukt som får tørt, frizzy hår til å legge seg - uten å være for oljete

Nedenfor ørene har det lange håret mitt det med å bli tørt og frizzy, uten at jeg har funnet noen god løsning på å få "samlet" det. Har prøvd diverse hårolje og lignende, men de syns jeg blir litt for klissete? Noen som har et godt tips?

Gammel 12-08-15, 19:30   #2
Varta
Bookhouse girl

Varta sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Varta er populærVarta er populærVarta er populær
Standard

Sv: Tips til hårprodukt som får tørt, frizzy hår til å legge seg - uten å være for ol

Ja! Men det er på vei ut av produksjon (selvsagt). Fant det på Strawberrynet sist. Jeg har også slikt hår, og det samler det litt uten at det oppleves tungt og fett. Det heter re:nu Bodifying Lotion, og er en slags lett hårkrem. Kommer i pumpeflaske og er drøy i bruk.

Varta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-15, 19:51   #3
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til hårprodukt som får tørt, frizzy hår til å legge seg - uten å være for ol

John Frieda Frizz Ease Secret Agent.

http://www.vita.no/frizz-ease-finish...w&gclsrc=aw.ds

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-15, 19:52   #4
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sebastian Taming Elixir er ikke så dum. Det er en lotion som du har i fuktig hår, og som glatter uten å tynge voldsomt. Den funker på mitt glatte hår med tynne hårstrå i stor mengde, så det burde være greit for de fleste.

Gammel 12-08-15, 19:53   #5
Albertine
Bør lage seg en tittel selv

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

John Frieda Frizz Ease Secret Agent.

http://www.vita.no/frizz-ease-finish...w&gclsrc=aw.ds

Denne bruker jeg også. Legger håret pent ned uten å være oljete eller fett.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-15, 20:04   #6
Dansma
Superduperaktiv

Dansma sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Funker disser produktene på irriterende småhår som stikker ut/opp ved skillen oppå hodet?!
Har letet såååå lenge etter et produkt som kan temme disse hårene....

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-15, 20:15   #7
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Frisøren puttet noe Tigi Bed Head After Party i håret til ruska vår, og håret ble så glatt, skinnende og fint. Tror det var denne, så den har jeg bestilt nå.

Ser jo at jeg ikke kan bruke korken på den, da den lett kan forveksles med noe annet.

Gammel 12-08-15, 21:49   #8
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dansma, her.

Funker disser produktene på irriterende småhår som stikker ut/opp ved skillen oppå hodet?!
Har letet såååå lenge etter et produkt som kan temme disse hårene....

Noe som temmer disse småhårene over hele hodet, som ikke er Stramt strikk bak og store mengder hårspray mens jeg glatter ut oppå, tas mot med takk. Har i realiteten "glorie" innen jeg kommer på jobb...

Gammel 13-08-15, 07:34   #9
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg bruker en slags hårkrem fra l'Ôccitane. Den blir ikke fettete eller klissete. Jeg tar litt i håndflatene og drar over, og klemmer det inn i hårlengdene også, mens det er litt vått. Lukter litt l'Ôccitane-aktig, da. Det er nok det som trekker det ned.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 09:36   #10
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan anbefale å kure håret regelmessig i alle fall. Redken har gode kurer.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-15, 20:21   #11
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Jeg kan anbefale å kure håret regelmessig i alle fall. Redken har gode kurer.

Men har de en god kur for krøller? Det finner jeg nemlig stadig ikke. Min tørre hår med løshår som stikker ut både her og der og litt til er nemlig egentlig med naturlig krøll. Ikke sånne små, tette, de lar seg gre ut til bare "litt fall i håret", men kommer jo tilbake ved vask, og en god kur for å gi dem tendenser til noe annet enn å bare se slitne ut hadde vært fint. Jeg hadde en fra kerastase engang, men den finnes ikke lenger, de har en ny jeg vurderer å prøve da, men den skal gjøre dem myke, mens den andre ga dem spenst. Spenst gr meg krøller, myke gir meg fall. Fall er helt greit, men det får jeg av å gre hårt og la det være et par dager siden det ble vasket også så det trenger jeg ingen kur for. Det blir fort bare tungt da, nemlig.

Gammel 15-08-15, 21:03   #12
Daisy

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Ja de har veldig gode kurer for krøller.

Jeg har to kurer til mitt (veldig) krøllete hår.
Jeg har funnet de selv uten tips fra frisør, så det kan jo finnes mer optimale kombinasjoner men altså:

Redken Curvaceous "nourishing mask for dry intensive curls"
(for tørt hår)

Redken Extreme strenght Builder plus; "fortifying mask for highly distressed hair"
(for slitt hår)

Begge kjøpt på blivakker.no, de har ofte tilbud!

Tre stk!
Gammel 15-08-15, 21:04   #13
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Noe som samler mitt hår fint er å ta litt balsam i det etter jeg er ferdig å dusje, eller ikke skylle balsamen helt ut. Da legger det seg fint i krøller uten annen behandling.

Tre stk!
Gammel 15-08-15, 21:26   #14
Malama

Malama sin avatar

Standard

ahh, de har jeg ikke sett på lookfantastic hvor jeg normalt sett handler.

Søker og leter. den Redken Curvaceous "nourishing mask for dry intensive curls" virker som noe for meg

Og ja, balsam i håret hjelper absolutt. Men blir av og til litt tungt. Jeg vasker ikke håret ofte, nemlig. Så det kan jo ikke gjentas mange ganger.

Gammel 15-08-15, 22:08   #15
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Frisøren puttet noe Tigi Bed Head After Party i håret til ruska vår, og håret ble så glatt, skinnende og fint. Tror det var denne, så den har jeg bestilt nå.

Ser jo at jeg ikke kan bruke korken på den, da den lett kan forveksles med noe annet.

Gøyal fasong.
Den gjør jobben også, kan absolutt anbefale den! Til håret, altså.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-15, 10:53   #16
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Noe som samler mitt hår fint er å ta litt balsam i det etter jeg er ferdig å dusje, eller ikke skylle balsamen helt ut. Da legger det seg fint i krøller uten annen behandling.

Da har du ikke nok krøller .

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-15, 11:00   #17
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Da har du ikke nok krøller .

Hva er nok krøller? Er det når gode hårprodukter ikke kan fjerne frizz?

Gammel 16-08-15, 11:26   #18
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Hva er nok krøller? Er det når gode hårprodukter ikke kan fjerne frizz?

Jeg har plenty krøller, for å si det enkelt. Og ha i litt balsam funker ikke hos meg.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-15, 12:00   #19
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Mitt tips var forresten bare basert på min egen erfaring, og jeg har definitivt ikke krøller! Jeg har pinne-rett hår. Men det frizzer likevel, småhår som står ut over krona. Selv når jeg har håret stramt bakover i hestehale.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-15, 12:19   #20
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Jolie kan vitne om mine krøller.

Tre stk!
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:44.