|
Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvillken Samsungmobil skal svigermor ha?Svigermor er i 70-årene og vil ha sin første smart-telefon. Jeg har sagt jeg skal hjelpe henne å finne en som passer for hennes behov. Hun trenger kun sms, internett, kamera og ringemulighet.....
![]() |
#2 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Hvillken Samsungmobil skal svigermor ha?Vi har samme kriterier for eldste datter, og har sett på de samme telefonene som deg til henne. Men vi er betenkt med å kjøpe telefon som ikke benytter 4G. Vi må opp til 1500,- for å få en med 4G. Og grunnen er at jeg med Telenor har svært dårlig ringesignal med 2 og 3 G, og har endelig fått innvilget iPhone 5 av arbeidsgiver etter å ha lagt ved chatten med Telenor support.
![]() |
#3 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Hvillken Samsungmobil skal svigermor ha?Siste Galaxy-modell er S6/S6 Edge, så S4 begynner å bli "gammel". S5 er imidlertid en stor mobil; tydelig større enn S4 og S6 (de er omtrent jevnstore). Jeg vil tro at S4 holder for svigermoren din.
![]() |
#4 |
Unik
![]() Sv: Hvillken Samsungmobil skal svigermor ha?Ok, hun vil ikke ha stor. Men får man tak i S4 lenger? Hvordan er det med softwaren, hun kommer til å ha den i lang tid, vil jeg tro.
![]() |
#5 |
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvillken Samsungmobil skal svigermor ha?Jeg har s4 activ. Synes den har dårlig dekning, noen ganger forsvinner signalet helt. Googlet problemet i håp om at en oppdatering ville fikse dette. Det var mange som hadde problemer med dekning/mottak av signal på S4 og S4 activ.. Dessverre fant jeg ingen oppdatering som kunne fikse problemet. Ut over dette er S4 en bra telefon, men vet ikke om jeg hadde kjøpt den hvis jeg hadde vist dette på forhånd.
![]() |
#6 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hvillken Samsungmobil skal svigermor ha?Da hadde jeg kjøpt Samsung Galaxy S5 Mini, den er vesentlig mindre enn S4, S5 og S6, mulig en tanke mindre enn S3. Jeg har hatt alle modeller fra S2 - S5 og er mest fornøyd med de 2 siste.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 15-08-15 kl 21:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Hvillken Samsungmobil skal svigermor ha?
Dette synes jeg også høres ut som en lur løsning. (Jeg visste ikke at det finnes en S5 mini.)
![]() |
#8 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Hvillken Samsungmobil skal svigermor ha?Men altså, uff, går nokon over til Netcom frivillig? Det finst jo rimelege abonnement på Telenor sitt nett?
![]() |
#9 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvillken Samsungmobil skal svigermor ha?Generelt er det lurt å kjøpe nyeste eller i alle fall nest nyeste modell dersom man skal ha en telefon lenge (og det har de fleste eldre mennesker), siden man da vi få oppdateringer av operativsystemet lengre, noe som igjen er en fordel med tanke på sikkert og med tanke på tilgang til apper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Unik
Ja, hvis man bor slik til at man må ut i et hjørne av hagen for å ringe med telenor, mens netcom har normal dekning.
![]() |
#11 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Unik
![]() Sv: Hvillken Samsungmobil skal svigermor ha?Jeg skjønner hva du sier, Fakse. Og jeg har sagt til henne at jeg anbefaler Samsung S5 Mini. Så får vi se hva det blir. Hvor mye rabatt får man om man binder et nytt abonnement?
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvillken Samsungmobil skal svigermor ha?Eg kjøpte Samsung Galaxy Xcover 2 til mi mor som er 72 år. Veldig fornøgd med den! Den tåler litt meir enn andre smarttelefonar. Mora mi er ganske slepphendt av seg, så det er veldig greit! Det har komt ein versjon 3 no.
![]() |
|
|