|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
fri
|
![]() Dusjvegger eller dusjkabinett?Jeg skal bygge hus, og har da valget mellom dusjvegger og dusjkabinett på de to badene. Det skal være fliser på gulvet og fibo trespo baderomsplater på veggene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Erfaren
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dusjvegger eller dusjkabinett?Vi valgte dusjkabinett da vi bygde i fjor. Anbefaler Porsgrund showerama. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Dusjvegger eller dusjkabinett?Jeg ville valgt kabinett. Har hatt begge deler selv. Og å skrubbe fliser og fuger er med prakk enn å vaske kabinett om man velger et som er ok å vaske.
![]() |
#5 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dusjvegger eller dusjkabinett?I nybygg med dagens standard hadde jeg valgt dusvegger. Dusjkabinett er forferdelig å holde rene, og de er sjelden pene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Dusjvegger eller dusjkabinett?
Jeg og. Det blir helt grønnjævlig under dusjkabinetter, og det er mange vinkler og kanter hvor det fester seg skitt. Alle rørleggerne vi snakket med i forbindelse med baderomsoppussing mente det var helt uproblematisk med dusjvegger. Og dette er i en over hundre år gammel leilighet. Lett å holde rent, bare spray på baderomsspray, gå over med svamp og skyll av.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jupp, dette |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Dusjvegger eller dusjkabinett?Dusjvegg uten tvil. Så mye flottere i et nytt hus enn kabinett. Jeg har til gode å se et kabinett som er enkelt å holde rent. Jeg ligger på kne med tannbørste i krokene og mitt er helt nytt her jeg bor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Dusjvegger eller dusjkabinett?Vi har vegger og belegg på gulvet. Anbefales. Jeg synes kabinett er gufne greier.
![]() |
![]() |
#10 |
heimføing
|
![]() Sv: Dusjvegger eller dusjkabinett?Kan man dusje rett på sånne veggplater da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Personlig pessimist
|
Jeg har aldri tørket av noe som helst etter at jeg har dusjet. Bortsett fra meg selv, da.
![]() |
![]() |
#14 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Dusjvegger eller dusjkabinett?Dusjvegger!
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Dusjvegger eller dusjkabinett?Kabinett uten tvil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Dusjvegger eller dusjkabinett?Kabinett. Ekssvigerfar er takstmann og sier at det er ekstremt mye skader pga dusjvegg - også i nye hus med bad bygget av fagfolk. Jeg kjenner litt for mange som har måttet rive ned bad pga råteskader og lekkasjer.
![]() |
#18 |
heimføing
|
![]() Sv: Dusjvegger eller dusjkabinett?Det er akkurat det med skader jeg også har hørt, som Milfrid sier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Sv: Dusjvegger eller dusjkabinett?Vi har bad som er minst 25 år og vi dusjer rett på flisene. Badet og dusjen ble sjekket for fukt for noen år siden og det var ikke noe unormalt. Vi tørker ikke av etter dusj, men gulvet heller selvsagt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
fri
|
![]() Sv: Dusjvegger eller dusjkabinett?Jeg har dusjvegger her jeg bor, så blir spennende å se når takstmannen kommer når jeg skal selge om det er blitt noe fukt der. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|