Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilke merker har bukser med smal passform til jente?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-15, 11:39   #1
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvilke merker har bukser med smal passform til jente?

Frøkna liker ikke å gå i bukser, men av og til er det praktisk. Problemet er at bukser som passer i lengden, ofte må strammes inn veldig mye i midjen for å passe henne. Hun vil også ikke bruke det hun kaller bukser som "står ut", så det meste av posete bukser utgår. Hun er absolutt ikke veldig tynn, men spebygd, og må straks bruke 122 i lengden, mens i bredden er hun maks 116. Hun fikk en smal/baggy jeans fra NameIt av bestemoren i går, og selv om vi strammet den inn maksimalt vha. strikkene på innsiden, satt den ikke fint på henne, mens den var fin i lengden fordi den hadde strikkmansjett nede.

Så hvilke merker har tykke tights/jeanstights og smale bukser i modeller som passer smale barn? Vi har noen jeanstights fra Kappahl fra før, men de har blitt for korte i løpet av sommeren. Hun ligger mellom 116 og 122 i lengde nå.

Gammel 19-08-15, 11:49   #2
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke merker har bukser med smal passform til jente?

Min har kunne bruke WOW sine med høyt liv. Og det samme med buksene fra Cubus. Men de har måtte vært med høyt liv, ellers passer de ikke.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-15, 11:53   #3
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Vi har Zara, Lindex og HM. Men jeg synes alle må snurpes i toppen, det får heller bare være åpent oppe, for buksene sitter ellers.

Mine har også hatt mye vide bukser med strikk øverst, type Aya Naya, men det gråter over slike tykke busker som de kaller det. Eldste på 8 år har begynt å like noe Pompdelux og HM bukser i college stoff.

Jeg tror dette er det siste vi kjøpte, skikkelig myke i det minste.
http://www.zara.com/no/no/barn/jente...8p2810349.html

Gammel 19-08-15, 11:54   #4
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Wow har smale, høye bukser til mi smale. Nå er hun eldre enn di da, men Wow i xxxs har passet til sjuåringen min når hun var seks og skolestarter.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-15, 11:56   #5
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Tror det er denne fra h&m vi har http://tablet.hm.com/no/product/08685?article=08685-A Den sitter veldig godt på.

Har en skinny jeans fra cubus og som ikke er så verst. Skinny jeans med stretch er altså det som fungerer best her.

Tightser sliter vi og med, så der har jeg ikke noe tips.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-15, 11:56   #6
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Zara sine jentebukser er smale i fasongen synes jeg. På Gap har de bukser i 3 vidder, de smaleste passet til min smale jente.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-15, 11:58   #7
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Disse fra Cubus er smale.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-15, 12:00   #8
Simone

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Min veldig smale 8-åring likar godt slim-fit bukser frå name-it. Ho bruker størrelse 128 for tida. Trur vi har 5-6 bukser i ulike fargar og modellar.

Gammel 19-08-15, 12:05   #9
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Takk, alle sammen! Jeg trodde Wow startet på 128/134, så der har jeg ikke sett. Jeg skjønner egentlig godt at hun foretrekker tights når bukser må snurpes inn så voldsomt, men det er ikke alle tights som er så fine i fasongen, heller, og så tåler de ofte lite før de blir ødelagt.

*edit* Så høyt på livet er et pluss? Hun trekker jo alt opp til under armene selv, også. Jeg hater selv bukser som er høye på livet fordi jeg er rett i fasongen, så tanken på at det er lurt for barn, hadde ikke slått meg. Hennes egen favorittbutikk er H&M, men det er klin umulig å ha henne med på shopping, for hun vil ikke se på klær, bare smykker og stæsj, og det flyter huset over av fra før.

Sist redigert av Nera : 19-08-15 kl 12:11.
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-15, 12:06   #10
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Minsta, som er både veldig lang og veldig tynn, bruker en serie bukser fra H&M som heter "Treggings".

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-15, 12:10   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av dharma, her.

Tror det er denne fra h&m vi har http://tablet.hm.com/no/product/08685?article=08685-A Den sitter veldig godt på.

Denne har vi også flere av, og det er de eneste jeansene Minsta vil bruke, siden hun ikke trenger å snurpe dem i livet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-15, 12:13   #12
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Minsta, som er både veldig lang og veldig tynn, bruker en serie bukser fra H&M som heter "Treggings".

Den serien har vi flere bukser fra, og dem liker hun i hvertfall veldig godt, sikkert fordi de ikke har knapp og glidelås og slikt som hun påstår blir tykt og klumpete.

Gammel 19-08-15, 12:49   #13
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av dharma, her.

Disse pleier vi også å kjøpe til sjuåringen. De må snurpes og sitter som en vanlig bukse, ikke superskinnyslimfit, lizm. Men den er godkjent!

Gammel 19-08-15, 13:22   #14
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Problemet her med tights fra H&M er at de ikke kan justeres i livet, og strikken øverst er så og si alltid for slakk for min smale 7-åring. På henne passer de smale buksene fra KappAhl. Nylig kjøpte hun denne, som hun var veldig begeistret for, jeg tror hun følte seg veldig stor og tøff.

http://www.kappahl.com/nn-NO/tempora...ngar-1/203810/

Jeg er ikke vant med at buksene er så smale, så jeg synes hun får komisk tynne ben når hun har den på.

Gammel 19-08-15, 13:34   #15
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Pomp De Lux har noen smale modeller. Jenta mi fikk faktisk ikke på seg en vi kjøpte i vår. i str 122. (hun er den str til vanlig). Det har aldri skjedd før. Nå har hun riktignok spist endel is i sommer men.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-15, 13:35   #16
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg er ikke vant med at buksene er så smale, så jeg synes hun får komisk tynne ben når hun har den på.

Og når de i tillegg presser genser eller cardigan inni tightsen, og gjerne tar et strutteskjørt utenpå, ser det ørlite komisk ut, som en ball med fyrstikkbein.

Gammel 19-08-15, 13:48   #17
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Cubus har jegging jade som er trange. Veldig gode bukser som finnes i mange farger.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47.