Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Ønsker tips til gave til nyfødt/mor

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-15, 10:40   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ønsker tips til gave til nyfødt/mor

Jeg skal kjøpe noe til en splitter ny baby og moren dens, men har ikke lyst til å kjøpe klær.

Husker du noe supersmart du hadde bruk for i nyfødttiden, som ikke er så vanlig å få eller å komme på at man trenger før man har det?

Gammel 25-08-15, 10:46   #2
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ønsker tips til gave til nyfødt/mor

Drikkeflaske som var enkel å bære med seg, og hvis den i tillegg fyller seg selv etter at man har satt seg ned for å amme- magisk.
*alltid tørst*

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 10:49   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Et godt teppe. Jeg brukte teppe til mine mye.

Gammel 25-08-15, 10:52   #4
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Bok, blad, babyleke og ikke bamse.
Leker er kjekt, for plutselig trenger man det, og de blir fort lei av ting disse babyene slik at det er fint å ha litt forskjellig. Disse lamaze-lekene eller hva de heter er fine.
Bøker eller blader fordi man blir lei av å kikke på tlf sin når man ammer i timesvis.

Gammel 25-08-15, 11:03   #5
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

En av de presangene jeg satt mest pris på var en nydelig dusjolje og olje til å smøre seg inn med etterpå fra Weleda.
Sjokolade, god kaffe eller te, et deilig sjal i ullblanding som varmer godt og som fint kan skjule en ammende baby når hun er ute på cafe.
Til babyen så følte jeg at vi aldri fikk nok av gode gulpekluter, flanellsbleier (brukes som stelleunderlag, til å vaske og tørke babyen +++).

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 11:12   #6
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her må jeg også ha tips. Hva kjøper man når guttebabyen har en to år eldre bror? Vil tro de har det meste. Kanskje noe til storebroren? Ammete til mor?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 11:18   #7
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sitter her med en seks uker gammel baby, og har litt fersk erfaring. Klær er jo supert. Men hvis du ikke vil gi klær så er det jo fint med babyleker. Den der Skwish fra Manhattan Toys er suveren. Og en sånn vognlenke er fint, og passer til nyfødt. (Du vet, sånn som man henger fra den ene enden av vognåpningen til den andre, som det henger leker ned fra.) Jeg fikk også en leke som kunne henges på bilstolen, fra Haba (sikkert kjøpt på Sprell). Veldig kjekk.

Av gaver til meg så har jeg satt veldig pris på en eske med sjokoladetrøfler. Sånn velvære-ting fungerer dårlig for meg, jeg har ikke tid til det nå. Men ting som kombineres med amming er supert. Eller med gåturer. Jeg fikk en skalljakke fra Norrøna, det er jo gull nå som høsten kommer og jeg må ut i skjitværet. Men det er kanskje et litt annet prisnivå enn du ser etter.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 11:22   #8
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kom på en ting til! Jeg leste at den første leken man kan prøve å gi barnet er en myk rangle, som er lett å holde rundt, som lager litt lyd og som ikke gjør vondt om babyen smeller den inn i seg selv. Det har man gjerne ikke i hus. Jeg kjøpte en fra Dinglis, de har flere varianter.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 11:28   #9
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også en på 6 uker og fersk erfaring. Fargerik leke til vogn eller bilstol er supert. Til meg selv har jeg blitt aller mest glad for sjokolade. Trøfler, konfekt, mørk med kokos; alt er godt .

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 19:56   #10
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Bæresjal, men det blir kanskje litt dyrt?

Gammel 25-08-15, 20:30   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takker for masse gode tips. Jeg er usikker på hvor jeg skal legge meg i pris, og kreativitet, men jeg skal gruble på det det neste døgnet.

Gammel 25-08-15, 20:36   #12
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi elsket nøstebarn pledd i ullfleece.

Gammel 25-08-15, 20:39   #13
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde ønsket ullbody til baby og sjokolade til meg.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 20:41   #14
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

En eske med Cookies&Cream konfekt fra Cielo til mor, et fint babytepoe eller noe til baby, eventuelt en kul lampe eller noe lignende til babyrommet.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 20:58   #15
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

En termokopp. Men baby og toåring får man aldri drukket kaffen mens den er varm.

Gammel 25-08-15, 21:35   #16
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis hun liker å lese, ammer, og ikke bruker kindle:

Det mest irriterende jeg visste var at jeg nesten ikke fikk lest bøker mens jeg ammet, fordi den bare klappet igjen hele tiden.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 21:40   #17
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Her må jeg også ha tips. Hva kjøper man når guttebabyen har en to år eldre bror? Vil tro de har det meste. Kanskje noe til storebroren? Ammete til mor?

Alltid hyggelig med noe nytt ulltøy til babyen, men ville kanskje kjøpt en liten ting til toåringen også.

Gammel 25-08-15, 22:22   #18
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sing-sang-kort (se i bokhandel) til baby og toåring, sjokolade til mor.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:37.