Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Jeg vil strikke meg en høstgenser

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-15, 14:27   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil strikke meg en høstgenser

Gjerne strukturstrikk, behagelig passform og nogenlunde grei og enkel å strikke. Tips mottas med takk. Aktuelle farger er beige, mørkeblå, grå..

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-15, 14:31   #2
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg vil strikke meg en høstgenser

Hva med den slaskegenseren som florerte på etpar kjendisblogger i sommer, som kjapt ble kopiert? Lekre duse farger men husker ikke hvor. Skal søke litt. Tror hun Phil-dama strikket den...

Her er den. http://www.minmote.no/#!/artikkel/23...ppskriften-her

Gammel 01-09-15, 14:34   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det er ikke min smak, GinaK.

minibolle mai 2012
Gammel 01-09-15, 14:35   #4
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Hva med den slaskegenseren som florerte på etpar kjendisblogger i sommer, som kjapt ble kopiert? Lekre duse farger men husker ikke hvor. Skal søke litt. Tror hun Phil-dama strikket den...

Her er den. http://www.minmote.no/#!/artikkel/23...ppskriften-her

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-15, 14:36   #5
Krem
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Jeg strikker denne om dagen, men skal ha raglan-felling i stedet. http://www.nostesjel.com/2014/06/fav...seren.html?m=1 Har garn i en nydelig varm gråfarge med sølvskimmer.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-15, 14:45   #6
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg skal legge opp til påfuglgenser fra Pickles i kveld. (Eeeeendelig ferdig med den jeg holdt på med!) Struktur i bolen, glatte ermer.

http://www.pickles.no/pfugl-genser/

Gammel 01-09-15, 14:56   #7
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg holder på med denne fra garnstudio, i Alpaca.

http://www.garnstudio.com/drops/mag/114/8/8-1.jpg

Gammel 01-09-15, 15:04   #8
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Påfuglgenseren var veldig fin! Men så små pinner da! Har akkurat strikket ørtentusen masker på pinne 3 og er egentlig klar for litt større pinner.

minibolle mai 2012
Gammel 01-09-15, 15:23   #9
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Eg fekk nettopp ein tunika/genser av pinnane. Den heiter genser med split og er frå sandnesgarn. Strikka den i tweed garnet til sandnesgarn. Blei strikka i hovudsak på pinne nr 5. Glattstrikk og nokre omganger med vrang og rett i blant.

Gammel 01-09-15, 15:24   #10
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ferdig med genser på pinne 3 nå, og mistenker at den er to størrelser for stor. Det er mange bortkasta masker, det... Så skjønner hva du mener.

Gammel 01-09-15, 15:47   #11
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne http://www.ravelry.com/patterns/libr...ont-cardigan-2 og denne http://www.ravelry.com/patterns/libr...oulder-sweater (og Silver Shrug) frå denne boka: https://www.amazon.com/gp/aw/d/16156...WQFTEX8CYMWEHF (levert til Kindle med 1-click) står på ønskelista mi for hausten.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-15, 21:34   #12
amo

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sjekk ut Dorthe Skapell, enkelt og grei strikking.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-15, 21:52   #13
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Siden jeg nylig har strikket barneversjonen stemmer jeg for denne uglegenseren. Og så går det ganske raskt med såpass store pinner.

Gammel 01-09-15, 21:58   #14
Trinity
Aktiv

Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Fra nord
Trinity er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg holder på med denne fra garnstudio, i Alpaca.

http://www.garnstudio.com/drops/mag/114/8/8-1.jpg

Denne har jeg i vinrødt. Strikket den i forfjor og den er superdeilig. Passe tynn og samtidig god og varm😀

Gammel 13-09-15, 08:58   #15
Observatøren

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Hva endte du med?
Jeg strikker hverdagsjakka
http://www.ravelry.com/patterns/library/hverdagsjakka

Gammel 13-09-15, 09:03   #16
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Standard

Jeg er ferdig med ett erme av påfuglgenseren og synes det går riktig kjapt, tross pinne 3 og bare et par dager i uka med tid til å strikke. Deilig garn! Jeg prøver meg på ermer i full lengde i stedet for 3/4, så kunne ha vært godt i gang med det andre. Nysgjerrig på kokosprosjekt!

Gammel 13-09-15, 09:03   #17
Observatøren

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Neste jeg begir meg inn på blir denne;
http://www.ravelry.com/patterns/library/little-wave

Gammel 13-09-15, 19:14   #18
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Jeg har ikke begynt enda, må gjøre ferdig bunadssjal først. Har funnet en fin flettegenser jeg muligens skal strikke.

minibolle mai 2012
Gammel 13-09-15, 19:43   #19
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ei venninne skal strikke denne i høst -Oversized sweater i Babyalpaca.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:29.