|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Bølgen, aldersgrenseNoen som har sett den?
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Bølgen, aldersgrenseMedietilsynet sier om 15-årsgrense generelt:
Og om Bølgen spesielt:
![]() |
#4 |
snur
|
![]() Sv: Bølgen, aldersgrenseJeg hadde ikke tatt med meg 11-åringen på denne filmen. Jeg synes mange av scenene var så realistiske at det ble litt for nært. I tillegg så bor vi ikke så langt unna og de har nettopp vært i Geiranger så jeg tror det blir litt for lett å sette seg inn i situasjonen.
![]() |
#5 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Bølgen, aldersgrenseJeg har ingen planer om å ta med 10-åringen på denne filmen. Hun ønsker å se den, fordi hun har sett traileren, fordi handlingen er lagt til området i nærheten av besteforeldre/søskenbarn, og fordi hun i sommer var på museum der hun lærte om fjellskred, og om den tilsvarende ulykka i Tafjord i 1934 (det var på museet hun så traileren), og var veldig fascinert. Hun skal få se filmen altså, men ikke på kino, da blir det hjemme i stua, sammen med oss, med lyset på, og mulighet for å sette på pause. Og jeg skal ha sett den først, så jeg vet hva som kommer og når.
![]() |
#6 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bølgen, aldersgrenseVi tar ikke med 12 åringen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Bølgen, aldersgrenseVi har tenkt å ta med snart 12-åringen på den i dag. Skal oppdatere på hvordan det gikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Tja...
![]() Sv: Bølgen, aldersgrenseTakk for info. Nei, han skal ikke se den. Hadde ikke tenkt å lure han inn. Vi bare snakket om filmen på jobben i dag og så var det en som sa at det visst var 15års grense.
![]() |
#9 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Bølgen, aldersgrenseMe tar ikkje med 13-åringen på dette. Me bur i eit område som ikkje er heilt ulikt Geiranger, og jenta er lettskremt. Eg har ingen planar om å sjå filmen sjølv heller. Eg har opplevd flodbølge på nært hold som barn. Det var mildt sagt spesielt. Sidan me bur som me bur, så er det alltids ein risiko for at deler av fjell ramlar ned. Og det rasar stadig i desse fjella.
![]() |
#10 |
Slow reader
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bølgen, aldersgrenseJeg skal ta med 14-åringen. Vi bor ikke på Vestlandet og han er ikke lettskremt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bølgen, aldersgrenseHm, jeg skjønner jeg må følge bedre med. Ene 11-åringen var med en gutt i klassen på den forrige uke. Han sa det var 11-års grense, og jeg sjekket ikke, stolte på det han sa. Han syntes den var ganske så skummel, og hadde blitt litt redd. Nå skjønner jeg jo hvorfor...
![]() |
#13 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Bølgen, aldersgrenseDa har vi vært og sett den med snart 12 åringen. Hun syntes den var spennende og litt trist. Vi var alle enige om at den var bra |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() Sv: Bølgen, aldersgrenseBåde 13-åringen og 14-åringen har sett filmen sammen med voksne i løpet av helgen. De tåler slike filmer. I går prøvde gikk 14-åringen sammen med 3 venninner på kino for å se filmen men alle ble stoppet i døren etter de hadde kjøpt billettene og fikk ikke komme inn eller pengene tilbake.
![]() |
#15 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Bølgen, aldersgrense
Det syns jeg egentlig er greit. De visste jo at de ikke var gamle nok, og når filmen har begynt får ikke kinoe solgt billettene til andre.
![]() |
#16 |
Står på egne ben
![]() Sv: Bølgen, aldersgrenseHer vil 12-åringen se den, så jeg vurderer om vi skal dra og se den i helga. Hun er ikke lettskremt og ikke bor vi med noe fjell eller vann rett rundt oss heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Ja de fikk seg en lærepenge i samme slengen også.
![]() |
#18 |
|
Jeg er enig i det,men ble veldig positivt overrasket da vi fikk byttet billettene våre i kinogavekort den gangen poden og jeg ble stoppet i døra fordi han var for liten.
![]() |
![]() |
#19 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Bølgen, aldersgrenseHadde med meg 2 16 åringer og 1 13 åring, alle syntes det var en veldig intens og skummel film, men ikke så de mister nattesøvnen. Det er en vanvittig film og jeg skvatt, holdt pusten og felte noen tårer flere ganger. Men WOW! For en filmopplevelse!
![]() |
#20 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Bølgen, aldersgrenseJeg var og så den med min 11-åring for noen uker siden. Hun elsket den og vil se den igjen, hun sier det er den beste filmen hun noensinne har sett! Hun er svært lite redd av seg da, og tåler fint slike filmer, man må jo se an barnet. Det første hun spurte om da vi kom ut av salen, var om vi kunne gå og se den igjen dagen etter.
![]() |
|
|