Barn griner når jeg leverer til skole
Hei
Jeg har en gutt som ikke greier å la være å grine og holde fast i meg når vi leverer han på skolen. Han startet i første klasse for noen uker siden. Vi har prøvd å få ut av han hva som er så vanskelig, men han finner ingen forklaring.
Vi har snakket med lærer, og der får vi vite at han er flink, snill med alle og følger med i timene, og virker som om han koser seg. Han slutter å grine nesten med en gang han kommer inn i klasserommet.. Han har også mange fra barnehagen i samme klasse.
Når vi snakker med han og vi er enige om en plan ved levering, og vi nærmer oss skolen, så begynner han uansett å holde fast og stiller seg i kø mens han griner.
Vi har prøvd å love han en beløning hvis han gjør som vi har avtalt, men det greier han ikke. beløning kan være fisketur, tur i svømmehallen etc..
Nå vet vi ikke helt hva vi skal gjøre. Vivil ikke komme der at vi skal "straffe" han hvis han ikke gjør som planlagt (straffe vil si at vi eks sier at vi må levere han til morgen SFO, noe som han ikke har så veldig lyst til), eller ta vekk tv, ipad etc hver dag han ikke følger planen.
Har noen noe gode ideer som kanskje vi kan prøve? tar imot alt av forslag !!
|