|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Beinbrudd hund - noen med erfaring?Vår lille italienske mynde har brukket foten. Begge beina i forbenet knakk rett av. Det var et komplisert brudd og veterinæren brukte 3 timer på å operere han. Jeg har ikke sett benet hans uten bandasje før i dag og det var et sørgelig syn. Det er deformert i mine øyne, jeg skjønner ikke at han noensinne kan klare bruke foten igjen... Jeg visste det ikke var rett, men ikke så skjevt. Tankene tok meg med en gang. Var det riktig å operer han? Vil han få et fullverdig liv? Uff. Sist redigert av Avatar : 20-09-15 kl 17:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Nå også i farger
![]() Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?Hun vil ikke si så mye. Må rett og slett se hvordan det utvikler seg (om det gror). |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?Stakkars! God bedring ønskes. Jeg har ingen erfaring med sånt, men har en venninne som har en katt med tre ben, og han lever helt fint med det - full fres hele dagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?Huff, stakkars liten!
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?Det ser jo nesten ut som om beinet kan være i veien for det andre. Se hvordan allmenntilstanden blir. Jeg såen video på en boder som bare hadde to frembein og som raste rundt i full fart. Om hunden ikke har vondt så går dette nok bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Nå også i farger
![]() Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?Han løp etter en katt, i full fart ned en skråning, og tråkket feil. Det gikk jo skikkelig gærnt også, når det først gikk gærnt. Han klarer seg fint med tre ben nå i hvert fall. Den vonde foten bruker han ikke, bortsett fra ett par ganger han har glemt seg bort - og det høres godt for å si det sånn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?http://youtu.be/xaM-xXgl4BsMotsatte bein, men her er to bein borte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Nå også i farger
![]() Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?
Han holder benet mer opp uten bandasjen. Den er ganske tung på en så liten og lett hund. Men den fæle vinkelen er jo fortsatt der. I dag har han ikke hatt det godt. Tok på å skifte på foten. Men han logrer litt nå i kveld igjen, så det er jo et godt tegn. Før i dag var han ganske "borte" og pep en del. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
can-jur
|
![]() Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?Det er det vel bare hunden selv og tiden som kan svare på.
![]() |
![]() |
#12 |
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?Huff, stakkars.
![]() |
#13 |
Nå også i farger
![]() Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?Takk! Vi skal gi det tid ja, om 3 mnd tid vet vi mere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?Jeg tror jeg ville fått en annen dyrleges mening her.
![]() |
#17 |
Nå også i farger
![]() Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?
Foten er ikke gipset. Det er bandasje. Det er en spesialist som har operert han og jeg tviler ikke på at hun har gjort en god/riktig jobb. Hun konfererte også med en spesialistkollega. Disse to holder til i to forskjellige byer (med 4 timer imellom), så vi følges nå opp av spesielt nr.2 som er i vår by. Vinkelen blir nok noe overdrevet med den tykke bandasjen, men man ser jo likevel hvordan det ligger an. På kontroll i går virket ikke røntgenapparstet, så hun har brukt vinkelskive som hun sammenlignet med bilder fra opereasjonen, og det har ikke sklidd ut. Om en uke skal vi ta nye bilder igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Nå også i farger
![]() Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?Den ukentlige kontrollen er ikke veldig hyggelig... Sist redigert av Avatar : 20-09-15 kl 17:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?Uff, stakars vovsen. Jeg har ingen erfaring med saant, og ville bare sende en klem og mange god bedringsönsker. Haaper inderlig at det blir bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Nå også i farger
![]() Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?Takk! Det er skikkelig vondt å se hver gang vi skifter på han. Jeg blir så lei meg! Uff. Foten vil aldri bli rett, det vet vi. Om den gror og han om noen mnd kan belaste foten vil han nok tråkke på yttersiden. Pelsen er borte nå og han har noen stygge gnagsår, så nå er bandasjen av. Det er skummelt, for bandasjen støttet jo opp veldig. Han har ikke muskler igjen i benet og tanken er at foten beveges litt mer uten bandasje (med bandasje var jo foten helt stiv). Bare å ta tiden til hjelp fortsatt, men at han aldri vil bli helt bra det ser jeg jo. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|