|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Audacious
|
![]() HASTER - jeg har drept en t-skjorte!Storesøster har ei veninne på besøk. Hun ankom i t-skjorte. Den er lyserååååsa, med engletrykk på forsiden, og helt ny i går. Selvfølgelig krøp de to små bøllefrøene under noen busker og satte seg inntil et søppelskur, hvor solsteiken har gjort at det renner ut noe som vel må være en blanding av beis og kvae, alternativt tjære. Med andre ord - svarte seige flekker over hele ryggen. Jeg har prøvd olje, oksegalleflekkfjerner, jif ultra, oppvaskmiddel, klesvaskemiddel og vaitsprit. Er det noe annet jeg kan prøve - alternativt - hvordan i helvete får jeg bort lukta fra sistnevnte? Hun blir hentet om halvannen time...
![]() |
#3 |
Audacious
|
![]() Sv: HASTER - jeg har drept en t-skjorte!Ville dere ha erstattet et plagg en seksåring hadde ødelagt under lek hvis hun var på besøk, altså? Eller tenker du erstatning for min ødelegging av det i forsøk på å få bort svineriet?
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: HASTER - jeg har drept en t-skjorte!Jeg hadde nok bare forklart hva som hadde skjedd, og fortalt at jeg hadde forsøkt å redde den - uten å lykkes. |
![]() |
![]() |
#10 |
Leser
|
![]() Sv: HASTER - jeg har drept en t-skjorte!
Whitesprit heter det vel?
![]() |
#11 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: HASTER - jeg har drept en t-skjorte!Whitespirit. Og jeg ville ikke erstattet det, nei. Klær blir ødelagt. Du har jo til og med prøvd å redde den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: HASTER - jeg har drept en t-skjorte!Hvorfor skal du betale erstatning til den? Det var jo jenta selv som har klart og ødelegge den under lek? Du prøvde bare å redde den? Den var jo som sagt ødelagt fra før. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: HASTER - jeg har drept en t-skjorte!Hadde ikke forventet hverken erstatning eller forsøk på rengjøring hvis dette hadde skjedd med noen av mine barn. Litt svinn må man regne med. Uansett er det ikke noe du kan noe for. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Guardian of the galaxy
|
Jeg slenger meg med på denne.
![]() |
#15 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: HASTER - jeg har drept en t-skjorte!Er ikke det sånn som skjer da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Audacious
|
![]() Sv: HASTER - jeg har drept en t-skjorte!Selvfølgelig skrives det egentlig white spirit. Men jeg uttaler det jo ikke på engelsk, jeg uttaler det f.eks sprit, i stedet for spirit. Derfor "vaitsprit". Eller alternativt hvitsprit (i motsetning til rødsprit).
![]() |
#18 |
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
Godt at foreldrene tok det med godt humør. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|