Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kan man fryse "kokesyltetøy"?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-09-15, 13:49   #1
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Kan man fryse "kokesyltetøy"?

Ja, det lurer jeg på.

Greia er at vi har et plommetre fullt av modne plommer nå, og jeg planlegger bl.a. å lage plommesyltetøy av dette. Alle oppskrifter jeg har funnet så langt innebærer å koke syltetøyet (i motsetning til å lage rørt syltetøy, slik jeg gjør med jordbær, blåbær og bringbær). Dette er jo det jeg har mest tro på selv også når det kommer til stykket, MEN så finner jeg jo bare info om at man må sterilisere glass og fylle syltetøyet på dette i forbindelse med de oppskriftene jeg har funnet. Jeg har ikke veldig mange syltetøyglass tilgjengelig, og de jeg har er enten veldig store (arv fra svigermor) eller veldig små (typ sånne små glass det har vært ostesyltetøy i), siden jeg tidligere bare har laget frysetøy.

Er det slik at man overhodet ikke kan fryse ned slikt kokt plommesyltetøy? Hva er årsaken til det i så fall?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:18.