|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
Se resultatene: Kjøper/kjøpte dere disse tingene mer eller mindre bare for aktivitetsdag på skolen? | |||
Ja, kjøper/kjøpte skøyter bare for aktivitetsdag på skolen |
![]() ![]() ![]() ![]() |
4 | 5,88% |
Nei, ville ha kjøpt skøyter ellers også |
48 | 70,59% |
Ja, kjøper/kjøpte langrennutstyr bare for aktivitetsdag på skolen |
4 | 5,88% |
Nei, ville ha kjøpt langrennutstyr ellers også |
54 | 79,41% |
Ja, kjøper/kjøpte slalomutstyr bare for aktivitetsdag på skolen |
0 | 0% |
Nei, ville ha kjøpt slalomutstyr ellers også |
40 | 58,82% |
Det er ikke aktivitetsdag på barneskolen her |
4 | 5,88% |
Har ikke barn på barneskolen lenger |
3 | 4,41% |
Skolen har skøyter som kan lånes |
11 | 16,18% |
Skolen har langrennski som kan lånes |
10 | 14,71% |
Skolen har slalomski som kan lånes |
1 | 1,47% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 68. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Kjøper dere skøyter, langrennski og slalåmski bare for aktivitetsdag på skolenHvor nødvendig er det med å ha skøytedag hvert år i skolen? Kan de ikke heller ha 8 skøytedager på et år så at man ikke trenger å kjøpe skøyter hvert/annenhvert år om man ikke står på så mye skøyter selv. Satt litt på spissen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Textrovert
|
![]() Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalomski bare for aktivetsdag på skolenNiks. Ikke planer. Ikke for én dag, nei. Hvis det er noe jeg vet at ungen aldri i livet vil finne på å bruke tiden på fritiden, så krever jeg at skolen fikser låneutstyr eller kommer med alternative løsninger.
![]() |
#3 |
|
![]() Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalomski bare for aktivetsdag på skolen
Hos oss er det ikke noe alternativ aktivitet for skøyter, men vet, når du sier det at det er noen skøyter å låne, men tror ikke det rekker til alle som ønsker det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalomski bare for aktivetsdag på skolenJa, det hender. De har ofte mer enn en skøytedag da, om været tillater det. Det er jo vanskelig med været i Oslo, det er umulig å planlegge at det skal skøytes før det plutselig er vær til det. Skøyter er jo billig, men det er et vanvittig sløseri.
![]() |
#7 |
kamerat
|
![]() Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalomski bare for aktivetsdag på skolenJeg har gjort det, men om jeg tror at det bare blir brukt en (håndfull) gang(er), kjøper jeg alltid brukt (og sjekker om vi kan låne noe først). Vi er tvilsomme nordmenn som driver minimalt med vinteridrett.
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalomski bare for aktivetsdag på skolenJa, vi har kjøpt ski kun for skolens aktivitetsdag. Vi reiser ikke på skitur selv, og her har ikke vært snø de siste fire år.
![]() |
#9 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalomski bare for aktivetsdag på skolenNei, mine bruker både ski og skøyter utenom skolen også (og skøyter veldig mye på skolen, bl.a. i langfriminuttet og på SFO) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalomski bare for aktivetsdag på skolenSkøyter skal vi ha fordi vi bor nær en skøyteis, og fordi barna bruker skøyter i SFO tiden. Langrennsski insisterer jeg på fordi jeg liker det selv, og fordi vi er en sjelden gang på fjellhytta til svigerfar, det er minst 35 mil hver vei. Jeg skulle gjerne hatt slalomski til de også.
![]() |
#12 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalomski bare for aktivetsdag på skolenJeg hadde nok gjort det, ja. Nå skal det sies at vi er sørvestlendinger, og kjøper uansett ski og skøyter vel vitende om at det blir brukt et par dager i året. Men vi kjøper brukt og billig.
![]() |
![]() |
#13 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalomski bare for aktivetsdag på skolen
Hvordan kan skolen ha skidag da, dersom det ikke er snø? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalomski bare for aktivetsdag på skolenJeg kunne nok funnet på å kjøpe det brukt til én dag, og eldste har fått skøyter til jul som er blitt brukt null ganger før de ble fravokst.
![]() |
#16 |
Personlig pessimist
|
Her er det vanlig at skolene reiser med buss til snøen. Det er et par timers kjøretur. Skolen jeg gikk på gjorde dette hvert år, mens podens skole begynner med det i 5. klasse. Som er i år, når jeg tenker meg om.
![]() |
![]() |
#17 |
flisespikker
|
![]() Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalomski bare for aktivetsdag på skolenMye som hos Toffskij, ikke overraskende. Poden har hatt langrennsski og skøyter hver vinter, men det blir veldig lite brukt. Slalåm er han ikke interessert i å prøve, så det har vi ikke kjøpt. Vi ville antagelig kjøpt det uavhengig av skolens ski-/skøytedager (det har gjerne vært et alternativ med aking, så han kunne greid seg helt uten), men som sagt, det blir brukt veldig få ganger.
![]() |
#18 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalomski bare for aktivetsdag på skolenDet er ikke alternativer for oss som ikke kjøper det for aktivitetsdag - OG IKKE ELLERS, HELLER. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
intro
|
![]() Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalomski bare for aktivetsdag på skolenNei, vil har alle disse tingene fra før uansett. (Alpint har de nokså nylig begynt med, da.) Tror skolen har en liten park av utstyr til utlån også.
![]() |
![]() |
#20 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalomski bare for aktivetsdag på skolenVi ville kjøpt uansett, for vi bruker sånt. Tror nok vi er ganske utstyrfokuserte, og bruker en del penger på utstyr både til oss og ungene. Ikke nødvendigvis billigste alternativ heller.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 22-09-15 kl 13:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|