|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Broderingslampe for hipstere?Jeg skal brodere bunadskjorte.
![]() |
#2 |
Audacious
|
![]() Sv: Broderingslampe for hipstere?Du kan kjøpe spesialpærer til vanlig lampe: http://tonje.no/categories/prer-til-din-vanlige-lampe
![]() |
#3 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Broderingslampe for hipstere?Jeg har en jeg kun har fremme når jeg syr, med forstørrelsesglass. Kjøpt på Claes Ohlson. Jeg sitter alltid ved kjøkkenbordet og syr så den klipses på og av.
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Broderingslampe for hipstere?Ja, jeg så på dem, Acsa. Men må jeg ikke ha en lampe med ekstra god strøm ett eller annet?
![]() |
#6 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Broderingslampe for hipstere?Haha. Tally, du lager de kuleste trådene for hipstere som begynner å modnes.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Audacious
|
![]() Sv: Broderingslampe for hipstere?Tellelin er litt grovere linstoff, som du kan brodere f.eks korssting på. Det er i forskjellige grovheter, angitt ved antall tråder per cm (feks 8, 10, 12). Noen skjorter sys i fineste tellelin, noen i skjortelin enten uten broderier eller med mansjetter i litt grovere lin eller med typer broderi som ikke krever tellelin.
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Broderingslampe for hipstere?
Gåstaver for å forsere brostein på løkka!
![]() |
#9 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Broderingslampe for hipstere?Vi har denne, jeg liker den godt fordi den er så diskret. Finnes også som bordlampe.
![]() |
#10 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Broderingslampe for hipstere?(Men jeg vet ikke hva hipstere liker, da...)
![]() |
#12 |
Bedreviter
|
Det holder for meg, i alle fall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Broderingslampe for hipstere?Nei, det holder ikke med falkeblikk på de fineste linsortene, hvis du att på til skal sy hvitt på hvitt. Evt må du ha briller med styrke +3-4 (jeg blir fryktelig svimmel av slike briller), men jeg har måtte ty til både briller og forstørrelsesglass på de fineste linsortene, og da orker du og sy maks 2 timer i slengen.
![]() |
#14 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Broderingslampe for hipstere?Luretråd! Jeg som gjerne ville se hvordan en brodert hipsterlampeskjerm så ut! Håpet at de var finere enn de hipsterstrikkede. Litt skuffet nå kjenner jeg... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Broderingslampe for hipstere?Den vakke, dum, Pelle! Elegant og diskret.
![]() |
#16 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Broderingslampe for hipstere?Jeg har en sånn god gammeldags "mor og datter-lampe" hvor "dattera" funker som broderingslys. Men det er kanskje ikke hipster nok?
![]() |
![]() |
#17 |
Glamorøs
|
Jeg prøvde å finne et bilde av en lampeskjerm med agressivt korsstingsbroderi på til deg nå, men ikke noe hell.
Sånn en som lyser opp og en liten leselampe ned? Ække fan.
![]() |
#18 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Det vet jeg ikke, men der viste du meg akkurat den lampa jeg vil ha i den mørke kroken i stua. Riktig farge, riktig utseende og alt stemmer. Takk!
![]() |
|
|