Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvor sent kan man komme til Danmarksferja?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-15, 09:47   #1
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Hvor sent kan man komme til Danmarksferja?

Colorlines Superspeed-ferjer, det er jo sånn at først på kaia = hengedekk og sist ut. Hvis man kommer den timen før de ber om så tar det laaaang tid å komme ut i andre enden. Så hvor sent kan man gamble på å komme? Når risikerer man å ikke få være med i det hele tatt?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-15, 09:53   #2
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor sent kan man komme til Danmarksferja?

Å, du kan komme MYE senere enn du tror. Vi våknet 07.19 for to år siden, ferga gikk 8.00 og vi bor 20-25 minutter med bil fra kaia.

Vi rakk det. Sto gråtende foran innsjekkingsbua tolv minutter på åtte og takket den mildt overraskede damen i luken for at vi fikk kjøre på båten.

(Anbefales dog ikke. )

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-15, 09:55   #3
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det holder med 30 sekunder før avgang...
Men kanskje ikke gamble på det.

Lang kjørevei (6 timer). Kø, omkjøringer og plutselig en fireåring som måtte bæsje.
Vi ler enda.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-15, 10:36   #4
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Så en halvtime før avgang er godt innafor, da.

Gammel 24-09-15, 11:20   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jada.

Gammel 24-09-15, 11:30   #6
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan kommme veldig sent, men utenom høysesong er det sjeldent vi har opplevd at hengedekk brukes.
Øvre dekk går ofte kjappere å komme ut av enn nedre om det er mye tunge kjøretøy.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-15, 12:04   #7
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Når jeg har tatt den har de kjørt inn i to etasjer samtidig, så å gamble på tid synes jeg ikke høres veldig hensiktsmessig ut. Sjelden de bruker hengedekket. Men du kan jo skaffe deg en minibuss eller sørge for å ha på takboks om det er mye om å gjøre å spare noen min når du skal av.

Kommer du sent bør man jo ihvertfall ha bestilt plass i lounge eller restaurant, ellers er det rimelig fullt i salonger og whatnot hvis man kommer i siste liten..

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-15, 12:16   #8
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Når jeg har tatt den har de kjørt inn i to etasjer samtidig, så å gamble på tid synes jeg ikke høres veldig hensiktsmessig ut. Sjelden de bruker hengedekket. Men du kan jo skaffe deg en minibuss eller sørge for å ha på takboks om det er mye om å gjøre å spare noen min når du skal av.

Kommer du sent bør man jo ihvertfall ha bestilt plass i lounge eller restaurant, ellers er det rimelig fullt i salonger og whatnot hvis man kommer i siste liten..

Vi kommer alltid tidlig, rett og slett for å være sikker på å få en god plass å sitte. Og det gjør vi. Hver gang. (Vi er fem.) Det er verdt å vente et par ekstra minutter for å slippe å måtte deles oss i to grupper eller få dårlige sitteplasser.

Det jeg sparer mest på når jeg skal av er å ha hund - da kjører jeg på rødt når jeg kommer til Larvik mens jeg gliser til køen på grønt.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-15, 12:35   #9
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Danskebåt uten å bestille sitteplass er 100% uaktuelt.

Gammel 24-09-15, 13:00   #10
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Standard

(Vi har bestilt sitteplass / buffet.)

Gammel 24-09-15, 13:01   #11
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Da er det ingen grunn til å komme tidlig, det holder jeg med deg i. (Bortsett fra hvis dere er mange (mer enn fire), da risikerer man dårlig bordplassering når man kommer sent.)

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-15, 13:01   #12
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Standard

Nei. Men det er et poeng å komme seg raskt av ferja - og da bør man (visst) komme sent på.

Gammel 24-09-15, 14:30   #13
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Nei. Men det er et poeng å komme seg raskt av ferja - og da bør man (visst) komme sent på.

I høysesongen når fergene er stapp fulle kan det være et poeng, men det er ingen garanti da heller. Man kan nemlig da bli stående bak hengere som må hektes på ny bil i Danmark og da er man like langt. *erfart alle kombinasjoner ombord i danskebåter tror jeg*.

Gammel 24-09-15, 14:33   #14
Guava

Guava sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Danskebåt uten å bestille sitteplass er 100% uaktuelt.

Hvorfor?

Jeg er enig i høysesong, men utenom høysesong tenker jeg at det er helt bortkastet med mindre man bestiller buffetmat.

Vi reiste en tur i vinterferien i fjor og da var kanskje 1/4 av sitteplassene ombord opptatt.

Gammel 24-09-15, 14:37   #15
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Hvorfor?

Jeg er enig i høysesong, men utenom høysesong tenker jeg at det er helt bortkastet med mindre man bestiller buffetmat.

Vi reiste en tur i vinterferien i fjor og da var kanskje 1/4 av sitteplassene ombord opptatt.

Ja, jeg har ikke så mye erfaring med danskebåten utenom sesong, men jeg ville uansett bestilt sitteplass. Syns den turen er pyton nok om jeg ikke skal stresse med å få plass også. Man kan da strengt tatt ikke vite hvor mange som er med på hver overfart.

Buffetrestaurant er litt obligatorisk for meg. Da slår man iallefall ihjel noe av tiden.

Nevnte jeg at jeg ikke er spesielt glad i ferge-turer?

Gammel 24-09-15, 14:53   #16
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Ja, jeg har ikke så mye erfaring med danskebåten utenom sesong, men jeg ville uansett bestilt sitteplass. Syns den turen er pyton nok om jeg ikke skal stresse med å få plass også. Man kan da strengt tatt ikke vite hvor mange som er med på hver overfart.

Buffetrestaurant er litt obligatorisk for meg. Da slår man iallefall ihjel noe av tiden.

Nevnte jeg at jeg ikke er spesielt glad i ferge-turer?

Jeg tror du gjorde det, på en måte.

Gammel 24-09-15, 15:00   #17
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Jeg liker Danmark da.

Gammel 24-09-15, 15:05   #18
Guava

Guava sin avatar

Standard

Man vet med 99 prosent sikkerhet at man får sitteplass utenom sesong.

Bestillingsplassene på superspeed er enten liggestoler som er ok nok om man reiser med trøtte unger som vil sove eller sove selv, buisnessclass eller buffet.
Ingen av stedene er steder ungene våre vil bruke mye tid ombord.
Dessuten er det å sitte 3 timer i restauranten på restaurantstoler kjedelig og ikke så komfortabelt.

Utenom sesong er det også oftest god plass i de liggestolene som ikke er bortbestilt. De gangene vi har reist utenom sesong ville det være 700 spenn rett ut av vinduet for de få timene ombord.

Reiser man med baljeferge fra Oslo er lugar/ plass mer påkrevd.

Gammel 24-09-15, 15:26   #19
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

(Bortsett fra hvis dere er mange (mer enn fire), da risikerer man dårlig bordplassering når man kommer sent.)

Det har jeg jammen lurt på, om bordplasseringen ordnes på forhånd, eller underveis ettersom folk kommer. Vi skal straks ut og reise med båten.

Gammel 24-09-15, 18:12   #20
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Vi kommer aldri før 20-30 minutter før avgang med SuperSpeed. Det er så kjedelig å vente.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:33.