|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva skal jeg strikke (hva hadde du strikket)?Jeg har funnet noe gammelt bomullsgarn på hytta, bortimot 450 gram, naturfarget. Strikkfasthet på prøvelappen min er 19 masker / 26 - 28 rader på10 cm x 10 cm. Løpelengde er 85 m pr. 50 g, så jeg har altså rundt 800 m. Jeg har søkt og sett på mønster på Ravelry men jeg finner liksom ikke det mønsteret som går rett hjem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva skal jeg strikke (hva hadde du strikket)?
![]() |
#3 |
Har ingen tittel
![]() Sv: Hva skal jeg strikke (hva hadde du strikket)?Den var tøff! Men måtte nok gått ned ti kg minst for å bruke den selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hva skal jeg strikke (hva hadde du strikket)?Strikk en Dorthe Slapper genser i bomull? Ala noe slikt evt? Jeg har strikket slike etter frifantasi med utgangspunkt i Skappelgenseren. Men da med blandingen bomull/lin, gode gensere med en singlet under.
![]() |
#6 |
Har ingen tittel
![]() Sv: Hva skal jeg strikke (hva hadde du strikket)?Fri fantasi er ikke helt min greie, og ikke disse skappelgenserene heller. Jeg har sett på disse to: |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Nybegynner
Medlem siden: Oct 2015
![]() |
jeg har lyst å strikke baggy lue |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hva skal jeg strikke (hva hadde du strikket)?Hva med en type heklet veske/nett?
![]() |
#9 |
Har ingen tittel
![]() Sv: Hva skal jeg strikke (hva hadde du strikket)?Jeg har en sånn greie med at når jeg har såpass mye garn så har jeg lyst til å strikke et plagg. Men kanskje jeg må omstille meg? Finnes det fine oppskrifter på sånt, da? Ikke hatt, men veske? Hekle, altså? Det kan jeg jo ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hva skal jeg strikke (hva hadde du strikket)?Google finner flere strikkede handlenett.
![]() |
#11 |
Har ingen tittel
![]() Sv: Hva skal jeg strikke (hva hadde du strikket)?Hmm. Det kan jo være en tanke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hva skal jeg strikke (hva hadde du strikket)?Ravelry har mange mønstre, søk på beach bag eller bag.
![]() |
#13 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skal jeg strikke (hva hadde du strikket)?Det virker som garnet ditt tilsvarer Drops Paris og der synes jeg det er mange fine modeller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Har ingen tittel
Takk. Skal se på det. Kanskje en god idé å ta et garnsøk på Ravelry også og finne andre tilsvarende garn - det har jeg ikke tenkt på. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|