|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
geskjeftig
|
![]() Marta Breen: Drit i kroppen!Jeg skjønner at jeg nok snakker for menigheten her, altså, men jeg digger Marta Breen ekstra mye i dag, etter denne kronikken:
Hvordan har du det med egen kropp?
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Marta Breen: Drit i kroppen!Jeg likte også den godt. Jeg tenker at det er et mål å føle seg vel med egen kropp, men at det ikke er så himla nødvendig å være stolt av den. Også er jeg lei av at kropp skal bekjempes med kropp. Fir hver eneste superperfekte fotoshoppa kropp kommer ti med med strekkmerker og arr. Kan ikke kropp bare være der?
![]() |
#3 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Marta Breen: Drit i kroppen!Jeg tenker jo at det er ganske trist at jenter utsettes for stadig mer kroppspress, og at det å være pen virker å være mye viktigere enn å være både flink og kul og grei og smart og klok. Jeg synes det er nitrist at unge jenter bruker lengre tid til å sminke seg enn til å gjøre lekser.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Marta Breen: Drit i kroppen!Takk for link, jeg likte teksten veldig godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Marta Breen: Drit i kroppen!
Jeg kunne ikke vært mer enig. Det er så mye perfekt kropp og uperfekt kropp og "jeg har lov å ha veltrent kropp og vise den frem" og "jeg har lov å være stolt av min deigmage". |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Marta Breen: Drit i kroppen!Jeg er også drittlei at det skal være nakne (dame)kropper over føkkings alt, hele føkkings tiden. Om de er tynne eller tykke eller enpuppete eller gamle eller hva det er, hvorfor må absolutt ALT illustreres med det?! Foreløbig højdare er den Glava-reklamen som illustreres med et bakfra minibikinibilde i stort format. Det eneste du ser er rumpe. For en glavareklame.
![]() |
#7 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Marta Breen: Drit i kroppen!Jeg er også inderlig lei kroppsdyrkingen. Det er rett og slett ikke så interessant, verken med egen eller andres kropper, unntatt akkurat i helse- eller, eh, fornøyelsessammenheng. Hvorfor kropp, liksom, når man kan prate, skrive, lese, fotografere, engasjere seg i og tenke på så mye annet som er både mer spennende og nyttig?
![]() |
#8 |
By the Sea
|
![]() Sv: Marta Breen: Drit i kroppen!Love it!
![]() |
#9 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Marta Breen: Drit i kroppen!Mange fine innspill her. Jeg tror ikke at jeg snakker særlig mye kropp, men jeg tenker altfor mye kropp (= min egen). Og jeg hater det.
![]() |
#10 |
Epikur
|
![]() Sv: Marta Breen: Drit i kroppen!Jeg er velsignet heldig, for kroppen min bare er. Jeg liker den, den virker, den er nesten alltid smertefri, den har båret og næret tre barn, den gir meg mye moro, den er sterk og utfører det meste jeg ber den om.
![]() |
#11 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Amen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Audacious
|
Eller som SU sa det på midten av nittitallet en gang - det blir ikke revolusjon så lenge jenter bare teller kalorier.
![]() |
#13 |
By the Sea
|
![]() Sv: Marta Breen: Drit i kroppen!Fantastisk, Acsa!
![]() |
#14 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Marta Breen: Drit i kroppen!Jeg er ikke like opptatt av kropp som jeg var for bare noen år siden, men fortsatt litt for mye. Men jeg jobber med saken.
![]() |
#15 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Marta Breen: Drit i kroppen!Herlig plakat, Acsa! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Marta Breen: Drit i kroppen!Kroppen er en stor del av oss, og jeg syns ikke en skal redusere den til å bare være en ubetydelig del som ikke har betydning for noe som helst. Eller som det skal være feil å snakke om på generell basis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
By the Sea
|
Det er det vel ingen som har sagt? Hviordan kroppen fungerer har avgjørende betydning i hverdagen. Det er å føle stolthet/skam over utseendemessige detaljer som er temaet her.
![]() |
#18 |
Fortynnet
|
Nei, det var ikke helt det du sa, men det var ditt innlegg som (for meg) gikk for langt i den retning. Kroppen er ikke bare funksjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
By the Sea
|
At vi to har ulikt blikk på kroppen og hva som er viktig med den, er vel greit?
![]() |
|
|