|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Firkanta strikkepinner - størrelsesmåle-dings?Jeg har jo sånn plate med hull i til mine runde strikkepinner, men finnes det noe lignende til firkanta strikkepinner? Jeg kan jo ikke dra rundt med skyvelær i strikkemappa! Og påskriften med størrelse slites vekk med en gang. (Knitters Pride Cubics.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Firkanta strikkepinner - størrelsesmåle-dings?Du kan bruke den til runde pinner. Diameteren måles på skrått, så pinnen skal passe akkurat inn i hullene.
![]() |
#5 |
Har ingen tittel
![]() Sv: Firkanta strikkepinner - størrelsesmåle-dings?Er det så enkelt? Ja da så. Takk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Har ingen tittel
![]() Sv: Firkanta strikkepinner - størrelsesmåle-dings?Et kjapt regnestykke viser da at for f.eks. en 6 mm pinne er omkretsen for en rund pinne (ca 19 mm) nesten 2 mm lenger enn for en firkantet pinne (nesten 17 mm). Forskjellen er alltid 11 %. Det betyr jo litt for strikkefastheten, det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Firkanta strikkepinner - størrelsesmåle-dings?Jeg tenker at det må være omkretsen som teller. Og at du derfor må måle siden på en firkantet pinne og regne om som du har gjort.
![]() |
#8 |
Har ingen tittel
![]() Sv: Firkanta strikkepinner - størrelsesmåle-dings?Joda, men jeg må ha en måte å finne ut hvilken pinne som er hvilken til enhver tid. En fast måte. Så får jeg heller ha i mente at omkretsen er mindre. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|