Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Firkanta strikkepinner - størrelsesmåle-dings?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-15, 10:02   #1
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Firkanta strikkepinner - størrelsesmåle-dings?

Jeg har jo sånn plate med hull i til mine runde strikkepinner, men finnes det noe lignende til firkanta strikkepinner? Jeg kan jo ikke dra rundt med skyvelær i strikkemappa! Og påskriften med størrelse slites vekk med en gang. (Knitters Pride Cubics.)

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-15, 10:17   #2
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 263
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Firkanta strikkepinner - størrelsesmåle-dings?

Linjal?

Gammel 05-10-15, 12:41   #3
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Du kan bruke den til runde pinner. Diameteren måles på skrått, så pinnen skal passe akkurat inn i hullene.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-15, 12:43   #4
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 263
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Ah, det var jo veldig logisk at størrelsen er slik, når jeg tenker meg om.

Gammel 05-10-15, 13:36   #5
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Er det så enkelt? Ja da så. Takk.

Gammel 05-10-15, 13:40   #6
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Standard

Et kjapt regnestykke viser da at for f.eks. en 6 mm pinne er omkretsen for en rund pinne (ca 19 mm) nesten 2 mm lenger enn for en firkantet pinne (nesten 17 mm). Forskjellen er alltid 11 %. Det betyr jo litt for strikkefastheten, det.

Gammel 05-10-15, 13:51   #7
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Jeg tenker at det må være omkretsen som teller. Og at du derfor må måle siden på en firkantet pinne og regne om som du har gjort.

Gammel 05-10-15, 14:10   #8
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Standard

Joda, men jeg må ha en måte å finne ut hvilken pinne som er hvilken til enhver tid. En fast måte. Så får jeg heller ha i mente at omkretsen er mindre.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:17.