Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Rødvinstips

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-15, 08:59   #1
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Rødvinstips

De siste årene har jeg knapt rørt rødvin, fordi jeg har mistenkt allergi mot innholdsstoff jeg ikke har klart å finne ut av, som har pleid å gi meg mageknip. Men jeg gir meg aldri, og magetrøbbelet er mer under kontroll nå, så jeg vil prøve igjen, men jeg har ikke peiling på rødvin. I hvert fall ikke som jeg har på hvit- og rosévin.

Tidligere har jeg stort sett kjøpt ripasso, av og til amarone, eller andre italienske viner, eller faktisk beaujolais siden jeg fikk en fiks ide om at disse var mindre skumle for magen. Jeg liker i hvert fall generelt lette, syrefriske viner uten stort eikepreg, men mange av de vinene jeg fikk anbefalt som "tryggere" for magen smakte null og niks når jeg liker syrer.

Det jeg er ute etter, er typisk en sånn vin man drikker et par glass av på lørdagskvelden, uten noen spesiell form for mat til. Pris opp til ca 200 kroner, men ingenting er risset i stein her.

Forslag? Toffskij?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:36.