|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() RødvinstipsDe siste årene har jeg knapt rørt rødvin, fordi jeg har mistenkt allergi mot innholdsstoff jeg ikke har klart å finne ut av, som har pleid å gi meg mageknip. Men jeg gir meg aldri, og magetrøbbelet er mer under kontroll nå, så jeg vil prøve igjen, men jeg har ikke peiling på rødvin.
![]() |
#2 |
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: RødvinstipsHar ei venninne som kun tåler en rødvin, den heter Carmel og er fra Isreal. Så vidt jeg husker er denne ganske god, og har en fin pris også.
![]() |
#3 |
kamerat
|
![]() Sv: RødvinstipsDu som er så glad i syre og så lite glad i sødme, bør jo i hvert fall ikke kjøpe ripasso og amarone. Men du skal kanskje bli i Italia. Hva med chianti? En av mine yndlingser er Felsina Berardenga Chianti Classico, som jeg synes er veldig god og velbalansert (både kirsebærsmak og ordentlig ryggrad), og dessuten er prisen veldig sympatisk. Eller hva med å prøve seg på nebbioloer, som ofte er lette og samtidig karakterfulle på en måte jeg tenker du kanskje vil like? De gode er jo ofte ganske dyre, men jeg elsker f.eks. denne (213,-, bestillingsutvalget). Dessuten har jeg hørt pene ting om denne sjokkerende billige barbarescoen (144,90, bestilingsutvalget), så den tror jeg jeg må prøve en gang snart.
![]() |
#4 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() Sv: RødvinstipsTusen takk
![]() |
#5 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: RødvinstipsDet er kommet noen nye på boks, signaturserie. Jeg som liker italiensk vin synes den italienske er god til alminnelig helgemat og et glass etterpå. Holder seg lenge åpnet.
![]() |
|
|