Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilken vinterdress kjøper du til barnehagebarnet ditt?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-15, 12:24   #1
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Hvilken vinterdress kjøper du til barnehagebarnet ditt?

Det lurer jeg på i dag.

Jeg fant årets test av dresser på klikk.no, men disse testene baserer seg kun på de oppgitte kvalitetskriteriene. Jeg er også opptatt av at dressen er myk, lett å ta på (dermed blir det ikke flere Trolldresser med ullfor inni) og har noenlunde pene farger.

Her er testen: http://www.klikk.no/foreldre/barn/article1618606.ece

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-15, 12:50   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken vinterdress kjøper du til barnehagebarnet ditt?

Jeg synes Reima sin småbarnsmodell er den beste dressen til de fra 1-4. Myk, god bevegelsesfrihet, varmeisolering i baken, og helt vind/vanntett. Det er mange dresser som er gode til de eldre barna, men jeg synes ingen slår Reima til de minste.

Femåringen vår har fått Reimatec+ til vinteren, men i den prisklassen og aldersgruppen finnes det også andre gode alternativ.

Gammel 17-10-15, 12:52   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt Reimatec til barnehagebarnebarnet (ettåring). Min yngste på 13 hadde alltid det da han var liten, og vi var veldig fornøyd. Etter å ha jobbet endel i barnehage syns jeg fortsatt at disse er de letteste og mykeste til de helt små barna, de er lette å ta på og barna holder seg tørre.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-15, 12:58   #4
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Vi har også hatt flere reimadresser. Det er absolutt gode dresser, jeg bare lurer på om det finnes like bra alternativer. Frøkna hadde TTH-dress i fjor, og det likte jeg forsåvidt veldig godt ( I tillegg til at den er pen )

Er det noen her med erfaring både med Reima og Didrikson? Jeg syns Didriksson har virket så stive og tunge når jeg har kjent på dem i butikken, men samtidig virker det som de er veldig populære, så vil gjerne høre erfaringer.

Kjøper man fortsatt hel dress til skolebarn, forresten, eller er det todelt sett som gjelder der?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-15, 13:01   #5
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes Didrikson sine dresser er tunge og stive. Vi har gode jakker til eldstemann derfra, men jeg hadde ikke kjøpt dem til små barn eller kjøpt dressene.

Eldste brukte dress de to første årene på skolen, og jeg håper minsten er villig til det samme. Da vet man de er godt kledd. Jeg så mange ganger at de med todelt droppet buksen.

Gammel 17-10-15, 13:03   #6
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Ticket sine er gode,samme med Isbjørn.
Jeg synes Didrikson er tunge.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-15, 13:05   #7
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Ticket sine er gode,samme med Isbjørn.
Jeg synes Didrikson er tunge.

Jeg synes Ticket og Isbjørn er gode til litt større barn (5 år og oppover), mens Reima er bedre til de minste. Både Ticket og Isbjørn er noe stivere enn Reima, men ikke så tunge som Didrikson.

Gammel 17-10-15, 13:42   #8
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg synes Ticket og Isbjørn er gode til litt større barn (5 år og oppover), mens Reima er bedre til de minste. Både Ticket og Isbjørn er noe stivere enn Reima, men ikke så tunge som Didrikson.

Å der er vi uenige. Vi likte ikke reima til poden.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-15, 14:14   #9
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Vi har alltid hatt Reima til ungene, veldig fornøyd. Når minsten gikk siste året i bhg var det Isbjørn.
Ser i bhg at det er mye Reima, Skogstad og Stormberg av dresser.
Best i test var vel den arbeidsdressen fra Univern, jeg har en slik dress selv til jobb, den er god.
Det er viktig at de er lette å ta på og at de er lette av vekt, i tillegg til vanntetthet og slitestyrke. Det er vel veldig få av dressene som slår Isbjørn på vanntetthet, de har også et "vokseinnlegg" som gjør at dressen kan forlenges, kjekt når dressen er såpass dyr.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-15, 14:49   #10
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hatt Pop flere ganger, Molo, Name it, Reima, Ticket Prøver Didriksons nå til minste. Har vært fornøyd med de fleste. Prøver å kjenne tyngde og myknet før jeg kjøper.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-15, 14:51   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Kjøper man fortsatt hel dress til skolebarn, forresten, eller er det todelt sett som gjelder der?

Det kommer an på barnet. Snuppa nektet å bruke hel dress etter at hun begynte på skolen, mens knerten fremdeles vil ha det nå i 3. klasse.

Gammel 17-10-15, 15:04   #12
Moia
Feil planet

Moia sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Stemmer også for Reima. Har hatt Didrikson, men den gikk sømmene på - både på første og andre vinterbukse. HH har funket fint, men dressene er gjerne litt stivere enn Reima. Molo gikk glideren på glidelåsen i stykker etter én sesong - og molo kunne ikke sende ny glider.

Gammel 17-10-15, 15:57   #13
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det kommer an på barnet. Snuppa nektet å bruke hel dress etter at hun begynte på skolen, mens knerten fremdeles vil ha det nå i 3. klasse.

Samme her. Eneste er at min yngste går i 2. klasse nå og ønsker seg dress. Jeg tror ikke jeg kjøper det til ham, for det var kun et par i klassen hans i fjor som hadde det. Får vi mye snø går jeg heller og kjøper rimelig dress, så jeg ser det an rett og slett.

Sist redigert av millact : 17-10-15 kl 22:00.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-15, 15:58   #14
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Til større barn synes jeg reima tec + er aller best. Barnihagen.no har tilbud på de nå til 750,-

Vi har testet reima tec, reima tec +, Jonathan, reflex, troll med løst ullfor, troll med fast ullfor, lego tec og Isbjørn.

Lego tec var også veldig god, lett og myk. Den var mye mykere enn reima tec babymodellen.

Sist redigert av millact : 17-10-15 kl 21:59.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-15, 16:04   #15
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Molo har vært lettest og varmest av de vi har prøvd. Thermolite fôr er varmt og lett. Didrikson passet 3. klassingen bra, da er rivestyrke viktigere enn bevegelighet. Mine foretrekker hel dress fordi det er enkelt og de kommer seg fort ut i friminuttene. Vi har også hatt Troll, THH, en Reima såvidt, og POP.

Gammel 17-10-15, 16:13   #16
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har vært mest fornøyd med Reima. Didriksons og Pop holder bra på varme og er slitesterke, men er tunge og stive i stoffet til de minste. Hadde Troll med fast ullfor til minste i fjor, og den var god. I år får hun en brukt fra Ida T. Førsteklassingen ville ha todelt, så har et sett fra Reima jeg kjøpte på outleten deres på nett.

Gammel 17-10-15, 21:03   #17
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lillesøster har hatt Reima. I år har hun et arvet POPsett, en Reimajakke fra ifjor og en arvet Ticketbukse. Håper det totalt sett holder. Hun har nå todelt, bør det på friluftsavdeling.

Lillebror skal ha Reima de første årene han også.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-15, 21:08   #18
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper ingen dresser mer tror jeg, jeg har liggende i de størrelsene jeg trenger. Har isbjørn og ticket i ymse størrelser. Begge fungerer. Plutten på skolen tror jeg kommer til å nekte heldress i år, det var ikke mye han brukte den i fjor heller. Gjelder forsåvidt minsten også. Mulig det har med kulturen i den barnehagen å gjøre.

Gammel 17-10-15, 21:14   #19
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min 5-åring skal ha todelt sett fra HH. Hadde et arvet sett i fjor, og var så utrolig fornøyd.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-15, 21:17   #20
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Jeg har liggende, men foretrekker Molo-dressen. Reima er også bra til toåringer, synes jeg, men det har vi ikke i den størrelsen. Og så har hun en fra... Me Too tror jeg. Den er litt tynnere enn vinterdresser flest, så den er i bruk allerede og blir nok reservedress hjemme utpå vinteren.

Førsteklassingen har Isbjørn og Didrikson, men de synes jeg er for stive til de minste barnehagebarna.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:58.