|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
finner ut av mye
|
![]() Forsikre kattene?Ja, er det lurt?
![]() |
#2 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Forsikre kattene?Ja, på hunnkattten vår som er1 og et halvt år.
![]() |
#3 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Forsikre kattene?Alle mine fire er forsikret. Koster mye,men hjelpes så godt det er når noe skjer! Siameseren min var syk for noen år tilbake og bare prøver,tester og medisiner kom på over 10.000, jeg betalte bare egenandel på 1700.- for hele løpet.
![]() |
#4 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Forsikre kattene?Ja, kattungen vår ble forsikret den dagen han kom i hus. Hunden vår var også forsikret, og for å si det sånn; det var god økonomi for oss å betale de kronene i forsikring.
![]() |
#5 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forsikre kattene?Vi har ikke forsikret kattene våre. Vi tenker at prisen på forsikringen er så høy at man etter all sannsynlighet kommer til å betale mye mer enn man noen gang får igjen (dette gjelder selvsagt de fleste forsikringer, men det er forskjell på å forsikre noe man ikke har mulighet til å erstatte selv, som huset, og noe man har råd til å dekke selv om uhellet skulle være ute). Når vi i tillegg har økonomi til å dekke evt behandling om noe skulle skje anser vi at det ikke er verdt det. Den eldste på 14 år har aldri vært syk eller hatt behov for behandling hos dyrlege, den yngste på 7 år ble alvorlig syk en gang og det kostet oss ca 10 000 til sammen, men var selvsagt vel verdt det (og fremdeles billigere enn det vi ville betalt for en forsikring).
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye. 2008 - 2011 - 2013 Sist redigert av Myria : 21-10-15 kl 22:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Forsikre kattene?Det er det jeg og tenker Myria. Alle erfaring jeg har med katter tilsier at det er ikke så veldig sannsynlig at de skal bli syke, og om det nå skulle skje skal jeg alltids klare å betale for veterinær.
![]() |
#7 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Forsikre kattene?
Samme her. Jeg sjekket litt når vi først fikk han, men det var dyrt og med en hel haug av ting som ikke ble dekket, så vi droppet det. Vår er 7 år, og vi har ikke hatt noen utgifter (utover kastrering, ormekur, flåttmedisin, osv). |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Tøff
|
![]() Sv: Forsikre kattene?Vår har vært hos vetrinæren tre ganger på mindre enn seks måneder i år (en uheldig blanding av hendelser kombinert med den årlige turen), totalen er oppe i over tjuetusen for øyeblikket. Etter å ha trukket fra det som ikke dekkes og egenandel er det ikke stort forsikringen hadde hjulpet oss med uansett. Min katt er ikke forsikret, og det er helt greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Forsikre kattene?Eg ville no i alle fall prioritert forsikring av barna før forsikring på kattane. Dersom du ikkje allerede har forsikring på barna syns eg det blir rart å forsikre kattane.
![]() |
#10 |
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forsikre kattene?Jeg har i mange år hatt en egen kattekonto,hvor det settes inn en sum hver mnd som dekker evt utgifter som måtte dukke opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Forsikre kattene?Godt poeng Simone, og jeg har faktisk undersøkt litt ang. forsikring men det er visst helst bare helseforsikring som dekker privat legebehandling det går i her. Akkurat det ser jeg ikke på som så veldig nødvendig.
![]() |
#12 |
Medlem siden: Sep 2007
Nei, det er helst forsikring som kan gi ekstra utbetaling ved uførhet eller invaliditet samt til ombygging av bolig og sånt eg tenkte på.
![]() |
#13 |
finner ut av mye
|
Ja, det.er jo den type forsikring jeg hadde i tankene og.
![]() |
#14 |
finner ut av mye
|
Nå er de forsikret gratis for en måned da, og jeg kommer nok til å si opp hele greia tenker jeg.
![]() |
#15 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Forsikre kattene?Jeg har det siste halvåret brukt over 40 000 på veterinær, ingen av mine gamle katter var forsikret. Det koster å ha eldre katter, vi har hatt forkalkninger i ryggen, magesår, døvhet, to katter med FORL (og påhørende tanntrekk), nyresvikt og bilyd på hjertet. Kattungen på 6 mnd skal forsikres, det er helt sikkert. det vil lønne seg om 10 år fra nå.
![]() |
![]() |
#16 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Forsikre kattene?Jeg har forsikret hunden og ikke barnet.
![]() |
|
|