Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Forsikre kattene?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-15, 21:08   #1
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Forsikre kattene?

Ja, er det lurt?
Jeg har nettopp tatt ut forsikring på begge kattene for ca 300 kr måneden. Første måneden er gratis da, og om jeg ombestemmer meg kan jeg si opp fram til 24 november uten å måtte betale noe.

Anakin er bare 5 måneder og har ingen helseproblemer. Eek er 8 år og har aldri vært syk eller skadet, men sykdom kommer gjerne med alderen så klart.

Har du forsikring på katten(e)?

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-15, 21:18   #2
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Forsikre kattene?

Ja, på hunnkattten vår som er1 og et halvt år.

Bor ved en vei, og tenkte at jeg ikke vil komme i en situasjon der hun blir skadet og vi må si at vi ikke kan behandle henne pga penger.

Gammel 21-10-15, 21:35   #3
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Alle mine fire er forsikret. Koster mye,men hjelpes så godt det er når noe skjer! Siameseren min var syk for noen år tilbake og bare prøver,tester og medisiner kom på over 10.000, jeg betalte bare egenandel på 1700.- for hele løpet.

Gammel 21-10-15, 22:19   #4
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Ja, kattungen vår ble forsikret den dagen han kom i hus. Hunden vår var også forsikret, og for å si det sånn; det var god økonomi for oss å betale de kronene i forsikring.

Gammel 21-10-15, 22:37   #5
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Vi har ikke forsikret kattene våre. Vi tenker at prisen på forsikringen er så høy at man etter all sannsynlighet kommer til å betale mye mer enn man noen gang får igjen (dette gjelder selvsagt de fleste forsikringer, men det er forskjell på å forsikre noe man ikke har mulighet til å erstatte selv, som huset, og noe man har råd til å dekke selv om uhellet skulle være ute). Når vi i tillegg har økonomi til å dekke evt behandling om noe skulle skje anser vi at det ikke er verdt det. Den eldste på 14 år har aldri vært syk eller hatt behov for behandling hos dyrlege, den yngste på 7 år ble alvorlig syk en gang og det kostet oss ca 10 000 til sammen, men var selvsagt vel verdt det (og fremdeles billigere enn det vi ville betalt for en forsikring).

Sist redigert av Myria : 21-10-15 kl 22:50.
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-15, 22:58   #6
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Det er det jeg og tenker Myria. Alle erfaring jeg har med katter tilsier at det er ikke så veldig sannsynlig at de skal bli syke, og om det nå skulle skje skal jeg alltids klare å betale for veterinær.
Det er jo til og med en veterinær her i byen kun for folk som har lav inntekt der alt de ber om er en donasjon. Etterhvert får jeg nok en jobb og forhåpentligvis bedre råd.
Det kan se ut til at jeg heller mot å si opp forsikringen ja.

Gammel 21-10-15, 23:02   #7
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Vi har ikke forsikret kattene våre. Vi tenker at prisen på forsikringen er så høy at man etter all sannsynlighet kommer til å betale mye mer enn man noen gang får igjen (dette gjelder selvsagt de fleste forsikringer, men det er forskjell på å forsikre noe man ikke har mulighet til å erstatte selv, som huset, og noe man har råd til å dekke selv om uhellet skulle være ute). Når vi i tillegg har økonomi til å dekke evt behandling om noe skulle skje anser vi at det ikke er verdt det. Den eldste på 14 år har aldri vært syk eller hatt behov for behandling hos dyrlege, den yngste på 7 år ble alvorlig syk en gang og det kostet oss ca 10 000 til sammen, men var selvsagt vel verdt det (og fremdeles billigere enn det vi ville betalt for en forsikring).

Samme her. Jeg sjekket litt når vi først fikk han, men det var dyrt og med en hel haug av ting som ikke ble dekket, så vi droppet det. Vår er 7 år, og vi har ikke hatt noen utgifter (utover kastrering, ormekur, flåttmedisin, osv).

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-15, 08:36   #8
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Vår har vært hos vetrinæren tre ganger på mindre enn seks måneder i år (en uheldig blanding av hendelser kombinert med den årlige turen), totalen er oppe i over tjuetusen for øyeblikket. Etter å ha trukket fra det som ikke dekkes og egenandel er det ikke stort forsikringen hadde hjulpet oss med uansett. Min katt er ikke forsikret, og det er helt greit.

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-15, 09:01   #9
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg ville no i alle fall prioritert forsikring av barna før forsikring på kattane. Dersom du ikkje allerede har forsikring på barna syns eg det blir rart å forsikre kattane.

Gammel 22-10-15, 09:42   #10
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har i mange år hatt en egen kattekonto,hvor det settes inn en sum hver mnd som dekker evt utgifter som måtte dukke opp.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-15, 09:51   #11
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Standard

Godt poeng Simone, og jeg har faktisk undersøkt litt ang. forsikring men det er visst helst bare helseforsikring som dekker privat legebehandling det går i her. Akkurat det ser jeg ikke på som så veldig nødvendig.

Gammel 22-10-15, 10:16   #12
Simone

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Godt poeng Simone, og jeg har faktisk undersøkt litt ang. forsikring men det er visst helst bare helseforsikring som dekker privat legebehandling det går i her. Akkurat det ser jeg ikke på som så veldig nødvendig.

Nei, det er helst forsikring som kan gi ekstra utbetaling ved uførhet eller invaliditet samt til ombygging av bolig og sånt eg tenkte på.
Nokre norske barneforsikringar gir også eingangsutbetlaing for ein del alvorlige diagnoser som ikkje er så voldsomt uvanlige, f.eks. diabetes, leddgikt, ulcerøs kolitt, crohns, kreft osv.

Veterinærrekningar kan heilt klart bli veldig høge, men 300 kr per månad høyrtest voldsomt mykje ut for ein katt dersom det også finns gratis-klinikkar du kan benytte deg av ved sjukdom.

Gammel 22-10-15, 13:06   #13
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Nei, det er helst forsikring som kan gi ekstra utbetaling ved uførhet eller invaliditet samt til ombygging av bolig og sånt eg tenkte på.
Nokre norske barneforsikringar gir også eingangsutbetlaing for ein del alvorlige diagnoser som ikkje er så voldsomt uvanlige, f.eks. diabetes, leddgikt, ulcerøs kolitt, crohns, kreft osv.

Veterinærrekningar kan heilt klart bli veldig høge, men 300 kr per månad høyrtest voldsomt mykje ut for ein katt dersom det også finns gratis-klinikkar du kan benytte deg av ved sjukdom.

Ja, det.er jo den type forsikring jeg hadde i tankene og.

Det er for to katter da, men ja, det er jo mye penger.

Gammel 22-10-15, 13:07   #14
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Ja, det.er jo den type forsikring jeg hadde i tankene og.

Det er for to katter da, men ja, det er jo mye penger.

Nå er de forsikret gratis for en måned da, og jeg kommer nok til å si opp hele greia tenker jeg.

Gammel 22-10-15, 16:40   #15
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har det siste halvåret brukt over 40 000 på veterinær, ingen av mine gamle katter var forsikret. Det koster å ha eldre katter, vi har hatt forkalkninger i ryggen, magesår, døvhet, to katter med FORL (og påhørende tanntrekk), nyresvikt og bilyd på hjertet. Kattungen på 6 mnd skal forsikres, det er helt sikkert. det vil lønne seg om 10 år fra nå.

Gammel 22-10-15, 19:52   #16
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har forsikret hunden og ikke barnet.
Grunnen er at om jeg ikke har forsikring på hunden og noe dyrt skjer vil han bli avlivet. Med forsikring som dekker mye, er sjansen større for at jeg slipper å ta det valget.
Poden skal jeg aldri få avlivet uansett hvor kostbart ting blir.

Gammel 22-10-15, 19:55   #17
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Hahaha, Bæret!

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:32.